Wednesday, October 2, 2013

Kisah Ampaian Spender

at Wednesday, October 02, 2013
Reactions: 
Cerita ni bukan rekaan, tapi betul betul berlaku pagi tadi..!

kisahnya...

Rumah aku kat kampung ni jenis perumahan, jadi paham-paham la kalau perumahan, bab nak menyidai baju pun, punya azab nak cari space.

Kalau boleh aku lintangkan ampaian merentas rumah jiran, memang aku buat.

Selalu yang basuh baju ni, memang yang uruskan adalah bapak aku.

Mak aku cuma tahu, "dah sidai..??".. gituuuuu.. kelasssss sangat...

weolls memang sidai baju dekat garaj kereta.

kalau bab spender and bra, memang sidai kat tempat yang sama tapi guna penyangkut yang khusus tu la.

Sejak bapak aku pencen, memang tugas dia la antar amik adik aku pergi sekolah.. ye, adik aku yang gedebak gedebuk tu..

petang tadi... bapak aku macam biasa nak pergi ambil gedebak gedebuk tu dari sekolah.

bapak aku start kereta, zasssss terus gerak...

balik dari amik budak tu dari sekolah, adik aku yang satu lagi tu jengah keluar...

tengok tempat sidai spender, hilang...!!!  semuanya...!!

dia tanya bapak aku.. "abah, mana tempat sidai spender ni..??"

Zasss... dua dua pandang ke jalan...

Rupanya, dari masa bapak aku start enjin tu, dia tarik sekali penyidai spender sampai ke sekolah..!! bahahahahaha....

Bersepai semuanya....!

ada yang masuk bawah kereta jiran...

ada yang baik punya parking atas bonggol jalan...

paling cun sekali, spender-spender tu nyerah diri betul-betul dekat depan kedai kopi..!! hahahaha...

paling banyak dekat kedai kopi tu la....

Taknak bazir punya pasal, adik-adik aku dikerah pi kutip satu satu weii... hahahaha...

oh ye, termasuk bapak aku..! bahahahahahaha

adik aku yang kutip dok cerita, "mak yah siap suruh anak dia alihkan kereta sebab nak kutip spender ibu..!"

bapak dengan adik aku yang gemuk tu pi kutip yang jauh-jauh.. termasuk depan kedai kopi tu

paling haru kalau ketua kampung yang nak masuk minang aku tu duk dekat situ... Kalau nampak, mesti dalam hati kata "mujur tak jadi".... hahahaha

adik aku yang gemuk tu memang hati kering sikit... apedehel setakat kutip spender bersepai atas jalan...

entah-entah dia pi kutip pakai kaki ja.. sambil motor gerak, sambil sauk.. hahaha...

mana pernah terjadi dalam kampung aku tu laki pi duk heret spender bini masa nak ambik anak sekolah... Bapak aku je...


 ade update sikit

tengah gelak gelak pasal ampaian spender tu, si fatin sambung...

"nasib baik abah pergi sekolah atin, dibuatnya dia pergi bandar dulu, memang Atin tak kutip la, mesti orang Majlis yang kutip..."   hahahahaha

Kotla kan tersangkut dekat trapic light ke.. hahahaha

sebenarnya balik dari ambik si gemuk tu dari sekolah, bapak aku dah perasan ada spender atas bonggol... boleh dia kutuk lagi, "spender sapa la tu.."

Sekali spender sendiri.....!! hahahaha....

Atin siap bagitahu aku, "Ada bra atin tersangkut dekat pasu bunga ibu kak Ya.. mujur tak terbang dekat rumah Mat Sah (duda kat taman aku)"

Adoiii.. aku ingatkan mak aku punya, satu kelorga punya seluaq dalam bertebaran...

Aku tanya la kenapa pi kutip, sebab yang paling banyak adalah hak mutlak mak aku, takut orang tua tu mengamuk, memang hati kering anak beranak kutip balik...

paling tak boleh blah, ada jiran nampak spender tersangkut, dok lambai-lambai panggil bapak aku, tapi tak dan.... hahahaha...


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review