Saturday, October 16, 2010

Licin ke Muka Ko??

at Saturday, October 16, 2010

Harusla tidak..

Nak nak, muka orang pempuan kan..kalau yang lelaki aku malas lah nak tanya.. memanjang muka macam jalan bertahun x tak diturap..

Yang tu payah la nak kautim kan..turap la 100 kali pun, tatap banyak lobang.. hahahaha.. *ok, tau sangat keji mulut aku

Aku sebenarnya baru je google cara macam mana nak hilangkan parut jerawat..

Ye parut jerawat yang hitam-hitam tu..kesan daripada jerawat bulat yang ko picit guna tangan tu..



Aku ni memang kadang-kadang akan leka, tengah syok-syok tengok tv, mesti tanagn merayap cari jerawat...Bile dah jumpa 1 jerawat yang tembam, memang hari-hari la aku kasi gentel, pastu picit-picit..

Bila kemontelan jerawat tu dah hilang, mula la aku meroyan sebab tibe-tibe ada kesan parut..

Dulu, muka aku sikit punya suci..jadi ade muka berlagak la bila muka aku licin, muka ko lekuk-lekuk...


RJ la yang selalu jadi mangsa kutukan aku...setiap kali muka die naik jerawat, aku fuh fuh kan jerawat dia kasi keluar lagi meriah..hahahaha..

Dan sekarang memang aku kena ketulahan dengan jerawat RJ..

Tapi, aku dah cari jalan penyelesaian nya..Yeay !!!



Ini dia !!!..Aku guna mouisturizer vitamin E untuk hilangkan parut jerawat..
Tapi kena rajin la gosok-gosok kat muka tu..Lepas cuci muka dengan pencuci muka, sapukan aje..Jangan tebal-tebal..nipis je..tenyeh kasi lama, biar cream ni meresap masuk kulit..Yang penting tak melekit uollss..Ko pakai 2 3 minit, pipi ko akan jadi kering, dan segar aje..



Harga sangat la berpatutan..Aku dah tanya kat farmasi tu, brand mana paling bagus, so dia kata brand yang ini..RM 15.90..Botol xdelah besar sangat..Tap memang tahan berbulan-bulan walaupun ko sapu 80 kali dekat muka..
Eh sejak aku pakai bende alah ni, memang susah jerawat nak keluar tau..ni aku tengah tumpah darah pun, sebijik jerawat pun x berani tonjolkan diri..
Kemanakah mereka???
Ceaaa..macam misteri pulak kisah kehilangan jerawat aku ni
Hahahaha


Yang ini pulak, dipromotekan oleh cik Mira..Dah dia pun di kira Jin Jerawat jugak la..tu yang dia tahu tu..Dia memang, jerawat tumbuh dimana-mana..Kadang-kadang ngadu dalam telinga ade jerawat..APAKAH???
Yang ni pulak, boleh diguna time-time emergency tau..

Misalnya esok lusa ko nak kawin ke, tetiba cik jerawat sibuk nak enterprem, boleh sapu sikit..Pakai waktu malam after cuci muka, esoknye kalau beruntung, memang akan kempis jerawat tembam tu..
KALAU BERUNTUNG YE !!

Kecik je bende alah ni..Tap boleh tahan berbulan jugak..
Ni adalah produk Clinelle, jadi cari yang ade tulis 'Blemish Clear' dekat kotaknya untuk kempiskan jerawat..
Mahal wooo bende alah kecik ni..26 hinggit..kecut-kecut montot aku nak bayor..


6 comments:

Anonymous said...

berdaulat jugak aku..ko da kene 'tulah' kan..hahaha~
-penah gak pk nk beli vit E bla2 tu..tp takot,muke mkcik kn sensatip..bmyak x mnde alah tu??..

yg benar, RJ..

Fariha said...

x berminyak pun..cepat kering..bila mu dah apply kat muke nipis2 kan, tbe2 jadi sejuk je..mu beli hok kecik dulu mek..

Anonymous said...

hooo..baek2..
mu jd cam ala2 beauty consultant@ special beautician aku dh fa..haha~

Fariha said...

eh nati mu dah kawin, bdn dah lari allignment, aku jadi weight consultant mu plok....bisa aja donggggg

aida is me said...

nak cari ktner cream tuh..

Fariha said...

aida: farmasi banyak jual...guardian ke watson ke, ade punyalah

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review