Friday, October 15, 2010

Makcik-Makcik Menyerang

at Friday, October 15, 2010



Baru aku tau uolls, golongan makcik-makcik ni, waktu bagi mereka untuk menunjukkan taring keganasan adalah pada waktu nak makan kenduri..

Pertama kali aku tengok serangan padu dari kaum-kaum aunty ni, terus kagum..SYABAS MAKCIK OI

Malam tadi aku ada kenduri cukur jambul uolls dekat rumah kakak aku kat Kluang..

Majlis start lepas Isyak, jadi sampai-sampai je, laju-laju masuk dalam, salam-salam..terus menopang dagu

Sumpah bosan..nak makan, tapi tak kan aku nak pergi serang sorang-sorang bukak lauk..

Dari jauh memang dah boleh bau aroma nasi minyak Johor..walaweeeeii, tak makan lagi dah rasa terangkat kain ni..

Since aku ni mamalia yang tengah tumpah darah,aku duduk luar

Cari port baikkkk punya..ushar punya ushar, hoh !!!!

Mana ada port yang terbaik selain sebelah nasi minyak...!!

Ye tak, ye tak, ye tak ???..

Bodohla aku kalau duduk dekat tempat tong air cuci tangan




Bila majlis mula, aku yang bosan pun, mula la snap muka sana, snap muka sini..kata nak jaja muka kan...

Dah pukul 9.00, tap bab makan tak mula-mula lagi..hajat dihati nak makan aje, yang lain tolak tepi..

Kat dalam masih lagi baca-baca yasin, zikir-zikir...

Sedar-sedar, orang kat dalam dah angkat tangan berdoa..YAHOOOOO!!!!!..maknanya makan time hampir tiba

Pastu bila dah time nak makan, x sempat lagi ni pak imam habiskan doa, makcik-makcik ni dengan tangan masih menadah doa, menonong terus ke lauk..

Diibaratkan sebelum pak imam kata SERANGGGGG, yang makcik-makcik ni tengah cedok lauk terakhir...

Aku perhatikan je..Uishhh dasyat ko makcik....

Dengan handbag nye, bunga telur nye, dan segala mak nenek barang kat tangan, marathon dengan member masing-masing nak cedok nasi..

Aku pulak, bila dah tengok gaya makcik-makcik ni macam pirana...huihh tak boleh jadi ni...

Dengan aku aku berebut sama..tak kira la ko makcik ke, nenek ke, sapa cepat dia dapat..!!

Dahla pijak kaki aku,,uiiii..ni memang serangan mental ni...Kalau boleh, aku yang gedabak ni nak ditolak keluar padang...

Yang mak aku pulak lagi hebat uolls, mase mula-mula aku angkat montot nak amik makan, dia ade lagi kat dalam rumah tengah berdoa..

Tap.....

Bila aku pegang je senduk nasi tu, tinggg!!!! mak aku dah ada sebelah...

Hoih!!! mak aku pun pirana jugak rupanya...Gile kentang laju sampai kat sebelah aku..

Si gendut jangan ceritala...aku baru nak amik lauk terakhir, dia dah duduk dah...Siap copkan tempat duduk untuk kami berdua lagi...

Oh!! kami memang keluarga pirana...!!

Waktu jamuan tu, lauk dibahagi dua, untuk orang pempuan dengan orang lelaki..

Dan ternyata orang perempuan lagi gagah bab makan ni..dah nama pirana, sisa tulang pun ko tak kan jumpa..hahahahaha

Dah nak habis makan tu, ada ni yang pergi dapur amik plastik..Yang x cukup plastik pulak, handbag pun jadikla...

Dengan pisang, kek pandan, buah langsat, semua kasi adun dalam satu tempat..

Amboi ko makcik, yang dalam perut pun tak sempat buang, ada hati tu nak tapau bawa balik...

Eh eh, keluarga aku tak tapau tau..sebab mak aku tu la, orang lain dah start lipat-lipat meja nak kemas, gigih lagi nak makan laju-laju......*ceh..dan dan salahkan mak kan..padahal montot aku pun terlekat sama..hehehe

Sampai kene halau koooo

Aku siap sound lagi kat mak aku, 'Dah dah stop stop !! balik jom...'

Hahahahaha keji gile...

p/s: ni baru kenduri potong jambul, cuba klo dekat kenduri kawin Sheikh Muzaffar ??? Memang copot jantung ni dibuatnya makcik oi..



0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review