Friday, January 11, 2013

Jangan Tanya Kenapa Aku Tak Kawin Lagi

at Friday, January 11, 2013
Walau aku dah umur 26, tapi masih belum kawin, adalah suatu perkara yang membuat aku orang paling looser sekali.

Perempuan yang belum mampu kawen dan tengok member lain kawin adalah sesuatu yang menyakitkan hati.

Yess... Walaupun ko tengok muka aku senyum or sebut tahniah kepada yang dah kawin, tapi dalam hati, aku rasa nak merempan.

Nak nak aku tengok yang kawin adalah lagi muda dari aku kan, mula la syaiton nirrajim meniupkan hasutan untuk mengutuk yang berbunyi, "Muda-muda gatal nak kawin...! Spender sendiri pun tak mampu beli lagi..." Hahahaha...

Sila kutuk aku sebab aku keji sangat... Ye itu perkara pertama yang aku pikir, kalau spender pun masih mak yang basuh, sila jangan gatal pantat nak kawen (geram pulak aku ni, hahaha).

Kadang-kadang aku tengok, yang suami tak habis degree pun lagi, tapi ko dah sibuk minang anak orang. Hello, ko tanggung bini dengan duit ptptn adalah sangat tak cool ok..

Oh ye tanggung bini dengan duit keluarga double tak kool, and double looser. Tapi aku sangat hairan, macam mana boleh jalan jugak majlis. Itu namanya jodoh ye kan..

Jodoh tak kenal orang tu duit berkepuk ke, boxer si suami masih beli pakai pinjaman PTPTN ke, janji kawin.

Ada sesetengah orang boleh tunggu, ada yang tidak. Kalau tanya aku, HARUSLAH TIDAK...!! hahaha.. Dasar gatal kan.

Tapi apa nak buat, perkahwinan bukan sahaja melibatkan aku, tapi keluarga jugak.

Ada sesetengah keluarga, yang sangat sporting. Tak kisah sape bakal menantu, janji berkerja, baik budi, dan mampu. Yang paling bagus, tak tanya berapa basic gaji.. hehehe..

Basic gaji paling tak tahan, tapi kalau rasa nak lempang tu siap tanya o.t berapa jam sehari... over la tu.. Yang palih gah sekali kalau bakal menantu pegawai kerajaan, konon stabil. Padahal anak sendiri, nak kata kerajaan, swasta pun tak boleh lepas. Cehhhh..!!

Kalau yang bakal menantu adalah engineer ke, menggelepor la kan pi tempah dewan, catering, pelamin, cuba kalau kerja biasa-biasa aje... Siap mikior siang malam macam mana nak tarbiah anak suruh putus. Sangat bangsat sekali.

Aku respect mak ayah yang tak kisah menantu adalah biasa, gaji basic pun seribu lebih aje, tak ada rasa yang 'oo anak aku degree, anak ko spm, jadi tak leh kawin', gituuuu...

Jadi apa yang buat aku tak kawin sampai sekarang...??? jawab nya omak den sangat cerewet...!!!!

yess, mak aku tak macam mak uolls. Mak aku kalau boleh nak anak menantu gaji 3 K, kereta paling bangsat pun Persona, kalau dibagitahu ada motor je, menjuling-juling matanya sebab tak suka.

bertahun-tahun aku dapat tentangan, tak pernah di setuju sapa pun pilihan aku. Namun disebabkan aku dah berumur 26, jadi dia pun macam dah slow down kan sikit tentangan dia tu.. huhuhu...

Itu dah cukup syukur dah pada aku sebab aku takot nak kenalkan En Ebob pada dia. Takot jadi macam yang dulu.

Aku bukan jenis yang pandai nak kenal-kenal dengan orang ni. Tak pandai nak tapis-tapis sapa kerja gaji banyak, sapa kerja gaji sikit, sangatla aku tak suka.

Kalau gaji sikit, aku boleh tolong sampai dapat gaji banyak, macam En Ebob.Mungkin dia tak suka En Ebob sebab kerja dia kotor, kerje bengkel, tapiiiiiiii boleh dikatakan gaji dia kalah gaji basic budak master.. 

I loikeee...! Tu yang awal bulan aku duk ngikis je... Hahahahaha...

Tapi omak den tu macam dah bagi green lite untuk kawin je.. Wehuuuu.... meloncat-loncat jantung ahkak deknon..



by Gadis Cantik

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review