Saturday, February 5, 2011

Genting Part 1

at Saturday, February 05, 2011
Cerita dan gambar adalah sangat panjang dan banyak, jadi terpaksa buat part-part ye anak-anak. Nak lempang?? Sila..


Aku pergi genting wooooooo... Syok syok syok..!! mesti ade yang tengah mencik-mencik tengok gambar aku yang gedik kan... Gedik tu harus, sopan tu jangan...hak hak hak. Kemain lagi eh cik buyung berangan nak feeling-feeling Niu Zilen kata koo..

Plan nak g Genting ni, dah seminggu di buat.. Diorang sok sek dalam kelas, aku pun, punya kepochi, tanyala, apa bende yang bising-bising, korang nak pergi mana...??

Bila diorang cakap nak pergi Genting, gempa bumi kelas tu dibuatnya gara-gara excited nak ikut... Kak Peah ko ni kan sikit punya obeerr kan...



Perginya ari Selasa, pagi Isnin dah hilang kawalan nak pakai baju apa, kasut apa, nampak hot ke tak, nampak innocent ke tak... kihkihkih.. Innocent tu penting yaww... mana la tau, sangkut jodoh sorang... Kalau abang Peah tahu ni, matikkk aku... Shhhh...


Sehari sebelum tu, dah berjanji, kene jumpa dekat LRT Bukit Jalil, pukul 7.. Memang tak laaa.. Aku adalah orang pertama yang turun dari bilik hostel.. Aku turun, kosong, takde orang, yilekk pocikkk. Woi woi, korang buat lawak sempena Cuti Wilayah ke apa.. Aku sorang je, masa tu dah nak dekat pukul 7..


Lepas ketiak aku berpeluh setitik dua, baru la nampak muka sorang-sorang turun... Dei...apa daaaa...Gigih tak gigih aku bangun pukul 6, semata-mata nak sharp turun pukul 7.. Bila dah cukup orang, zaaasss pergi tunggu teksi.. Tunggu teksi pun hazaaaabbbbb. Time aku nak teksi la, dia boleh buat hal xnak muncul-muncul. SAJA SABOTAJ GADIS CANTIK..! Dahla kami perlukan 3 buah teksi, ni sebontot kereta pun takde.. Perlu aku selak kain ke baru nak datang beratur depan pwincess-pwincess ini...???

Masa tu dah pukul 7.30, muka dah gelabah tahap dewa takut tertinggal bas.. sebab weoll naik kat Gomabk.. Bayangkan, dari bukit Jalil, ko kene ada dekat Gombak sebelum pukul 9. Bermasel-masel kaki aku berlari kejar teksi sana sini.. Dengan menahan seluar yang asyik nak terlondeh, padahal malam tadi try ketat tau... Ecececeaaaa, motip seluar ketat, seluar longgar..??? hehehehe... Jotos aje kepalanya...!


Bila dah sampai dekat stesen LRT, ingat setel dah, boleh terus nak train, rupanya kene menunggu lelaki-lelaki muka 'kacak terpaksa' itu... Cehhhhhh.. Sabor je la... Dia punya lambat tu, kalau aku hentak kepala ni dekat kepala LRT tu, patah balik aku rase LRT tu kebelakang. Geram punya pasal kan.. Tapi muka maintain cun, dan ayu secara tak sengaja. Cewaaahhhh..

Semasa menunggu teksi, aku tak paham apa la yang budak baju kelabu tu pandang... Apa bende entah yang dibelek tu.. Tak payah tengok lama-lama, cantik dah... Wakakakakaka..!!!

Antara gadis tudung oren, dan tudung hitam tu, mana lagi hot..???

Jawapan syok sendiri: Oren hot, hitam pun hot, tapi dah suam sikit.. (hahahaha..matikla aku Isnin ni)

Waktu ni memang dah cuak gila, sebab nak ke Gombak, kene amik dua train.. lepas tu nak tukar lagi. Sekejap-sekajap tengok jam, sekejap-sekejap tengok dah dekat stesen yang mana.. Dia punye takot terlepas bas tu, macam letak jantung dekat landasan keretapi.. Tak senang duduk, tapi jiwe getar-getar, tetap lentik nye mengancam.. hikhikhik



Disebabkan, hari itu adalah cuti wilayah, maka tak berapa ramai orang naik LRT... Nasib la kan, kalau tak kan, Kak Buyung ko ni, bermasel-masel jadi Abang Buyung, mengharung orang ramai... Akhirnya, berjaya jugak sampai sebelum pukul 9, itupun kena jadi watson yambeek dulu lah... Naik bas je, terus terlentang kepenatan..


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review