Thursday, March 14, 2013

Bos Saya Cakap...

at Thursday, March 14, 2013
Today bos masuk bilik, of course la mesti ada kepochi sikit dengan dia.

dia seorang pensyarah (skema ayat aku), in same time seorang psychologist.

kira macam kalau untuk orang yang ada SAKIT OTAK, boleh consult dengan dia secara percuma.

oh 1 more thing, dia ni kira alim juga la, so aku ni sebagai pencacai yang hina (hahahaha) adalah sangat respect pada dia.

than this morning, aku mengutarakan satu soalan pada dia..

"Saya nak tanya pendapat puan la, puan rasa kalau kita cerita dekat FB yang kita ni asyik mengeluh nak baby, nak anak, nak itu, nak ini, puan rasa ok ke"

"ada yang macam itu ke"

"rata-rata la puan. sebab apa yang dia post semua orang boleh baca kan. So kita yang tak berapa kenal dia pun, boleh tahu hal rumahtangga dia"

"yang selalu duduk mengeluh tu, dah lama sangat ke tak ada anak"

"tak sampai 5 bulan pun"



NAK TAHU APA REAKSI DIA SEBELUM KASI JAWAPAN...????








(mata ke atas, lidah terjelirrrr.....)

kah kah kah.. otai betul bos aku. yes, dia sendiri buat reaksi mata ke atas, lidah terjelirrrr.....

seorang psychologist buat gaya gitu, adalah sangat cool okeh..!! oh dia orang Johor jugak. eh, orang Johor memang cool la.

so dia kata gini, "apa-apa yang kita post dekat FB, kena mintak kebenaran dari suami (kalau ada suami la), tanya dulu, dia suka atau tidak, boleh post atau tidak, mengaibkan atau tidak, kalau dia tak redha, tidak ke  dah berdosa? kalau suami kata jangan, jangan letak. Buang balik. Kalau suami kasi, lantak la kan... Tanya suami, boleh ke tidak. Jangan sampai apa yang kita post, bukan sahaja mengaibkan diri, malah mengaibkan suami"

Dengar tu ye anak-anak, bukan saya kata, dia yang kata..

Sekian tazkirah dari ahkak yang mulut jahat ni. ahkak tak ada laki, so ahkak bebas dek non..! (libas janggut)...





by Gadis Cantik

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review