Friday, March 22, 2013

Kerani Je Pun...

at Friday, March 22, 2013
Bukanla aku nak memburukkan kerja kerani ok, tidak sama sekali. Bukan hal kerja yang aku pertikaikan...

Perkara ni berlaku minggu lepas... masa kena tu terpinga-pinga jugak la aku. Bayangkan aku yang muka blur ni, tambah blurrrrrrrrrrrr...

Tak kisahla, blurr ke, blorr ke, meh aku story.

Minggu lepas, bos aku adalah super busy..!! Dia ke mana-mana pun dah macam superman kekdahnya. hahaha... zasss sana, zass sini. aku yang nengoknya pening.

Dia punya busy tu, sampai urusan admission untuk sambung PHD, aku yang pos dan sediakan dokumen, susun elok-elok.. OMG..!!!!

Aku bukannya tak boleh buat, benda kecik, tapi aku takut benda tu salah. sebab berkaitan dengan PHD orang kot..!! Sebelum dia balik tu, dia pesan suruh ambil sampul dekat pejabat am.

So aku no hal la, pejabat am tu dah macam office kedua aku, kehulur kehilir, tapak kasut aku je yang berbunyi. yang lain, bontot macam kene paku dekat kerusi, tak bergerak..!!

Aku cari-cari sampul surat dekat bilik fotostat, yang ada cuma sampul cinonet. aku nak yang besar.

So aku tanya sorang staff ni, nak minta sampul la kononnya..

"cik, boleh tak saya nak minta sampul saiz besar bagi pihak Puan F"

"nak buat apa"

"nak hantar borang phd"

"hantar ke mana"

"ke U**"

dia tengok aku atas bawah.

"Cuba tanya cik S"

PFTTTTT...!!!!!

hello, aku ingat ko tanya beriya-iya macam doktor sakit puan, ingatkan ko ada sampul, last-last suruh mintak orang lain.

Bengkek tak bengkek.! oo mentang-mentang aku RA, sesedap tekak je kan ko kenekan aku.

dia menanya tu, macam kan aku mintak tetek dia tau. Sah sah aku beritahu atas urusan Puan F. So takkan aku guna untuk peribadi.

Aku mintak cop supervisor pun, dia tak ada tanya banyak

Benda macam inilah yang dikenali sebagai "KERANI JE PUN"


by Gadis Cantik

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review