Friday, May 28, 2010

Mak Buyung yang Gila Makan~

at Friday, May 28, 2010

AKU SUKA GILA MAKAN !!

Ha itulah aku tanggal February 2010.. seseorang yang kuat muntah ke darah, tong sampah, DBKL, jengkaut, backhoe.. tu la aku semue..Tu je ke ? rasa macam banyak lagi kot perumpamaan yang seangkatan

Aku xla kategori yang asyik nak makan, lepas makan, makan, lepas makan, makan lagi...tapi sekali aku makan...hui memag dasyat…memang tak tahu berhenti, memang tak sedar ade mamalia lain yang belum makan. Seluas mana pinggan yang aku pakai, seluas tu jugak perut dan mulut aku. Kira elastic ah perut ni. Kalau sumbat lembu sekor pun, kira perut ni boleh kautim ma..

Selagi sumbat, memang sumbat... tiap kali makan, bangga ni uolss dapat licin pinggan. Ko tak licin makan, tak boleh vangga-vangga mea..

Memang pengsan uolls. Orang kate jangn membazir, amalan syaitan klo membazir tu..Jadi baik aku ikut amalan manusia kan..sah-sah berpahala. Tang makan terus berpahalakan .. Hak Hak..!! Macam tutt la ko ni Buyung

Tap inilah natijhnye.. OK untuk tatapan korang yang aku sayangi, inilah menu-menu aku sebelum ini… jangan tersentak ek, ni orang yang makan tau, bukan babun..

1. Sarapan: nasi lemak + kuih 2 ketui + teh ais (air wajib, klo x harus aku nangis hentak kaki)

2. Lunch: Nasi penuh. Wajib ! ( kene request terang-terang sebab makcik tu selalu bagi cikit) + lauk haruslah MERIAH ala-ala kereta berhias..TEMA: full + crowded (ada ke ?????)

3. Petang: Goreng pisang yang diberi oleh officemate aku yang sangat baik hati..motip ????? (saje korg x habis pastu suh aku habiskan kan ???)

4. dinner: nasi seharusnye nye penuh + lauk macam beselah..klo x meriah, rase sunyi nye pinggan aku, macam kat kenduri org meninggal..sudah tentu x seronok

5. supper: cekodok

Ha sedp kan ????? yang teh ais part aku paling aku suke… meroyan rase dapat teh ais pagi-pagi..bile kat rumah, mak aku masak sedap-sedap, bile lauk x habis aje, ujung-ujung semue pinggan sure kat muke aku...Semua lauk tolak ke mulut..Ko dah tolak kan, takkan aku nak tolak balik..Terima secara rela paksa..(ye ke? macam tak je kan..hahahaha)

Dah perut aku macam tong, tentulah dengan senang hati aku habiskan ..makan malam memang favouret ooh.. kol 10 tu perut aku masih kental hadap nasi ok..

Kol 12 tengah malam aku masih kelentang kelentung buat cekodok.. mana x giant aku lama-lama macam ni. Oh, tak mo giant-giant..SCARYYYYYY tsk tsk

Paling ketara waktu aku bekerja la..i kan kerje CEO uolls, x payah nak berlari sana sini kejar projek..ahaks !!!! gile poyo (perasan)… Tapi, sila percaya..Wa talak tipu maa. Wa kerje hadap PC je..wa hadap lu, lu hadap wa selama 8 jam tu…


Bulan February lepas aku balik kampong...memang sentap gile dengan org-org kat umah tu..rasa nak sembelih pakai pisau tumpul..kasi terseksa banyak-banyak. Paling aku sentap dengan abang angkat aku ok..Mulut dia ada serupa beruk jantan la. 1 hari tu kitorang jumpe dan ini yang aku tanye

Aku: izan, fa dah makin kurus ke gumuk ????

Dengan muke x bersalahnye die jawab

a. angkat: gemuk gile, punggung tu macam org pempuan beranak 5 kenapa !!!!!!!

SENTAP !!!!!!! Terus aku angkat kaki…gile berani jantan tu punye statement.. light-light sudahla... Klo nak kuuk, tapi disertakan kata pujian sepertii 'takpe, fa masih cun lagi standard Rozita Che Wan' ini disamakan aku dengan pempuan beranak 5 ??????? nasib bukan macam gajah beranak kali ke 5..

Bile aku pulang semula ke rumah sewa, aku pandang betul-betul diri aku dalam cermin.... ADAKAH GEMUK SGT ????? Masih ada cutting lagi what..So, finally aku tak tahan..

Bermulalah pengembaraan memecahkn lemak-lemak degil ini… klo nak tahu ape jadi pade aku for the next 3 month.. tungguuuuuuuu
.. Boleh tunggu tak ?? kalau x boleh, kita x geng la wei..


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review