Sunday, June 27, 2010

Aku ialah Pengusaha Anggur

at Sunday, June 27, 2010
HAWAU u uollsss !!!!!


Ada sihat ka adik maniiiiiis, abang maniiisss ????


Harap abang maniiiss sihat..ammaaakkk…feeling-feeling bangla sikit …nak balik kampong ni kan, xnak la terkena kejutan budaya bile di hurung-hurung abg-abg bangla ketiak busyukk…huhuhu


Rindu pulak rase nak bau…hurm…sejak terkena penangan ketiak abang donut tu, dah jadi habit asyik nak bau ketiak sendirik…ahaks !!!



Oh ye, dalam masa beberapa hari aku akan bertitle cik buyung penganggur..no money, no make up, no shopping, no jobs !!!!


Oh…feeling artis sekejap…sangat terkilan !


Selama ni cik buyung dan make up ibarat 'lotong dan tempat bergayut'…xde tempat bergayut, bukanlah lotong namanye kan..macam itula aku …klo x bekerja, sape nak taja make up I …x santek la nanti….


Aku bile x make up, semue orang boleh tau aku punye nama fariha,,bile make up.. 'aku lah DIVA bernama Angelina Jolie'..ha gtu la besar kesannye ..


Bile dikire-kire, tok tek tok tek (bunyi kira-kira sampua) tinggal 2 hari je aku kerje..ikut hati aku, nak belah je ...baju dah siap bungkus ni..


Tap I kan pekerje yg berkhemah + jujur + kuat tidur (kuat tidur sebab buat kerje bos sampai malam-malam ok!!!!)…jadi aku stay sampai hujung bulan…


Rase xnak berhenti kerje je..tapi xkan aku nak buat muke cekodok bilis kan, nak stay kat situ, bile kontrak dah habis..pandai-pandai la kemas barang…anyway uolls, banyak yang aku rindu kat tempat kerje aku tu…



BENDE PERTAMA YANG AKU AKAN RINDU IALAH ??????????


1. NASI LEMAK & TEH AIS KAK YAH




x menangis uollss tengok sarapan pagi yang meriah ni...

Bende ni la yang aku muntah kedarah waktu pagi-pagi sampai aku jadi belon bentuk DORAEMON..memang sedp ah !!!


Cubelah, mesti korang akan gian bende ni tiap-tiap hari…


Klo dah nampak kesan-kesan positif seperti badan berbentuk 'donut terlebih serbuk penaik…' TANHIAH !!!!


Anda Berjaya menyamakan badan korang macam aku…( dulu memang aku donat yang teroverdose serbuk penaik,,now aku kuih keria ok..slim and sweet…kihkihkih)..


Kepada pompuan-pempuan yang rase body korang macam batang kayu, jentik sikit dah tersungkur, cubela ye resepi turun temurun aku tu..nasi lemak + teh ais


2. WAKTU LUNCH


Ni aktiviti wajib aku dengan diva-diva lain bile hari bekerja..time ni la kan boleh open table mengumpat !!


Walaupun kitorg selalu mengumpat guna telefon office, X cukup ok !!!.


Tak boleh nampak expression muke masing-masing…(lagi-lagi muke MISS B, RATU JERAWAT, dan DIVA KETAYAP yg kerut-kerut macam cekodok sejuk bile kak ila blurrrr !!!)


Aku akan merindui expression itu…x jumpe kat mana-mana ok..made in Terengganu gtuwww…hahahahaha….


3. FERRARI MISS B..

sporty habis !!!! rela aku berkampung depan rumah miss B klo ini kereta die


Ferrari miss b ni ade sejarah …dulu kereta ni adalah sebuah perodua kancil…lama-lama jadi Ferrari !!!!


Nak tahu rahsianye ??? buatla macam ape yang I dan diva-diva lain buat uollss.


Korang tau la kan kereta kancil, ujung-ujung pun boleh masuk 4 orang kan..tapi kitorang ni memang perasan cantik dan slim, memang sumbat 6 orang sekali gus bile pergi lunch..


Aku memang tabik dengan kerete ni..gigih tau !!! Mesti uolls boleh teka kan, seat aku dekat mana ?? mestilah I duduk sebelah miss B (driver), disebabkan aku la paling debab sekali…


Klo aku duduk belakang, boleh jamin tempat untuk 3 orang hanya muat bumper aku sorang je…bumper yang lagi 3 tu duduk ujung-ujung je la..tolak sikit je, mesti dah boleh cium tanah..hahahahaha.


p/s: to miss B..credit to weolls sebab Berjaya me 'sport' kan kereta anda..perasan x kereta anda semakin cecah tanah dan perlu dipam hari-hari ???? kihkihkih


4. EN. BOSS


Aku selalu panggil die en boss yang sexy…(sexy ke ????????)…boss I mestilah sesexy pekerjenye kan….


Boss I sangat pemurah ok..walopun xdelah nak belanja makan, tapi klo bagi elaun, kalah boss-boss lain…yang penting diva-diva lain harus cemburu bile gaji dan elaun I, dapat sangat cepat…


Tunggu derian jatuh pun x secepat ni…


LAST THING YANG AKU AKAN RINDU ??????


DIVA DIVA SEAFDEC !!!!


(Kene bagi space banyak cikit pade diorang ni, masing-masing nak enterfrem glamour ni..lalu lalu !!!)..diorang ni banyak bagi support tentang cita-cita i ..


Cita-cita aku kan nak kawin abang petronas..huh...love u oll bebeh !!!




Miss B, Ratu nyirorokidul (sebab sokmo ke laut), kak sue, kak nad, my furtue kakak ipar, ratu ketayap




RATU JERAWAT (Yuni!! marilah sini,bakpe dok jauh ngat tu..merajuk keee ??? oh, Die tengah busy pancut air tu)


3 comments:

Buyuiazliana said...

hahahahhaha!sedih datang dahhhhhhhhhhhhhhhhhh.......!!!!

nadiah.wan said...

slurpp, nasi lemak best tu..hukhuk!! kita kan selalu berebut nk mkn nsi lemak ni. hahahaha

Hanisah Safian said...

singgah! :)

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review