Friday, June 4, 2010

Jom Main Masak-Masak

at Friday, June 04, 2010
Hello uollss !!!!! Disebabkan hari ni cuti, aku bangun sangat lambat ...

MAKLUMLAH, KAN MALAM TADI MALAM JUMAAT.... BANYAK PROGRAM !!!

Dah pukul 10 pun, rumah aku ni macam rumah PEMBELA SAKA tau..
Tertutup je..malu jugak sebb jiran sebelah umah aku ni jantan2 belaka..

Gigih tau bangun pagi-pagi bakar sampah..so klo ade sapa-sapa nak jantan yang rajin, calling-calling ok..tap, opps !!! Hanye ade due tempat kosong je tau..
 

Sebab 2 org je yang single..xkan aku nak bukak kuota sampai 8 kn ???
 

Haruslah aku di parang nanti…gile ko !!! bile aku bau je asap, terus segar bijik mata aku ni…
 
BAJU AKU KAT LUAR DAH BEKEPUL-KEPUL BAU ASAP !!!!!!!! DIORANG NI HARUS AKU BAGI MOTIVASI CARA-CARA HIDUP BERJIRAN !!! GERAM NYE AKU !!!!!




SENGAL SENGAL SENGAL !!!!!!!!!

Dengan muka selebet, rambut macam baru lepas kene rogol, air liur jangan crite la..

Tak sempat nak kesat semata-mata nak kejar baju aku kat luar tu…sangat gigih aku sental dalam mesin basuh

Tibe-tibe disebabkan jantan-jantan rajin ni, terpakse aku sental semula… SEDIH UOLLSSS !!!!!!!



CIK ABG OIII !!! AMBOI RAJIN NYE….NI HA, RUMPUT RUMAH ADIK NI XNAK BAKARKAN SEKALI KE ????? KLO RASE X CUKUP BESAR API TU....ADE API LAGI BESAR KAT SINI !!!!!
 

Sape yang x berasap bila tengok baju yang wangi-wangi, ujung-ujung bau asap…Ok lah, lets lupakan pasal abg-abg asap tu…kan esok I nak date, jadi barang-barang untuk buat pudding pun dah ada

Semalam gigih tau aku mencri barang-barang..klo nak dapat orangnya, kene la buat pelaburan cikit..x salah kan..kata nak suami engineer....kat bawah ni aku sertakan resepi pudding susu koktail



Bahan-bahanTepung custard, susu cair, susu pekat, gula, koktail buah dalam tin (ha, sikit kan bahan-bahan nye..x pakai duit mana sangat pun..alah, bape sen je ni..)



Cara
1. paket tepung kastard ni muat-muat 2 cawan tau..jadi aku guna 2 cawan tepung custard: 6 cawan air masak

2. masukkan 6 cawan air dalam kuali..aku guna kuali sebab senang nak sental nanti.. xpayah panaskan kuali dulu..api sekecik mungkin..

3. masukkan gula seberapa suke korang nak..senang kata klo korang nak bubuh seguni pun, ade aku kisah ??????...tapi janganla bengap sangat kn..kacau gule tu.

4. pastu boleh masukkan tepung custard secawan dulu supaya x berketul-ketul..bile dah xde ketul-ketul tepung, masukkan yang bakinye.

5. pastu korang gaul, jangan berhenti. jangan sampai hangit. jangan berketul..jangan ditinggal..klo tibe-tibe ade cerekarama ke kat tv, pastu ko pergi tinggal, haruslah aku sepak-sepak muke korang tau.

6. korang main cikit dengan api tu..besar kan cikit, klo rase nak hangit tu, slow kan balik

7. sampai bile nak gaul ?????? Mule-mule adunan korang tu akan cair aje, korang kaco sampai pekat..sampai likat..pastu bile rase dah cukup pekat, amik Loyang ke Tupperware ke, ceduk adunan korang terus dalam bekas tu..tuang tu biarla cun cun cikit..ratakan bahagian atas..

8. lepas korang touch up tu, biarkan suam-suam cikit, pastu masuk terus dalam fridge..jangan panas-panas masuk dalam fridge…tu bengap namanye..harus ke aku sental otak korang dengan berus periuk ????



Yang tu bahagian pudding, bahagian susu die lagi senang..
1. amik periuk. Aku guna susu cair dengn susu pekat..since kali ni aku buat banyk, jadi aku gune 2 tin susu cair dan 1 tin susu pekat

2. curah je susu cair dan pekat tersebut..klo boleh letak daun pandan, bagi wangi..tunggu dan kacau smpai didih…




SIAP!!!!!!!!!!

Kepada pempuan yang malas masak di luar sana..klo yang ni pun korang tunggang terbalik nak buat... xpayah kawin la nok..abih boreh jo !!!!!!!












0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review