Friday, August 31, 2012

Makcik Jual Bahulu..

at Friday, August 31, 2012
Aku tension betul kalau ada tetamu datang raya, dan mulutnya sepesen macam mak aku...

Alah, kalau yang mulutnya sebesar antena Astro tu... Kelepak kelepak kelepuk kalau bercakap..

Tapi yang ni lagi horror la, sebab se astro astro ibu pun, dia takkan sound derect anak orang..

Kali ni memang aku betul-betul terkena pelepuk atas dahi.

Berdesing telinga...!


Meh sini Kak Peah mahu cerite..~


Ada sorang makcik ni, datang umah sebab nak anta bahulu.. Memang emak aku ade order..

Jadi nak dikatakan cerita, ape malang tahi manusia entah kat badan aku ni, aku yang bukak pintu..

Jadi bersalam la kami ye dok..?? Takkan nak buat tak tahu.. (walopun aku hanya bersalam dengan makcik-makcik yang ada anak lelaki gorjes sahaja.. wakakaka)

This makcik memang aku kenal lama dah.. Sejak dari lepas sekolah menengah..

Jadi aku kenal anak dia. Sebaya aku jugak. Masa kitorang jadi minah kilang dulu, anak dia selalu gunakan aku untuk pergi date dengan sorang mamat ni..

Hampeh betul.. Sebab mak dia garang oiiii..!!

Jadi kalau kata nak date, dia akan kata nak keluar dengan Farehah..

Dan dan la mak dia percaya..

Ok, now this makcik datang rumah aku.. Cerita pasal anak dia yang baru kawen 4 bulan lepas...

Beriye-iye bercerite ni... pastu terpacul soklan kat batang hidung aku..


"Farehah bila nak kawen??? Nak duduk rumah sampai bila?? Ke taknak kawen?? 


Sialpalis punya soklan..!

Aku dengan mualimmah nye menjawab..


"Nanti-nanti la cik.. Awal lagi, belajar tak habis lagi"


 Hati aku dah mula kene seterika dah....!

"Nak duduk rumah je la?? Ke pemalas??? Pemalas nak buat kerje rumah..!"


Perghhhh..!!! Macam kene simbah minyak... Jangan tak tahu, ni depan mak aku ok.. DEPAN DEPAN MAK AKU...

Bangsat betul

Mak aku muka dah lain.. Tak sempat aku jawab, mak aku dah tune soklan lain...

Apasal ko jeles dengan aku tak kawen lagi..??

Sebab aku pandai???

Sebab anak ko merendek dengan mat kilang..??

Sebab anak ko tak habis sekolah..??

Tu yang ko nak bantai muka aku..??

Ade aku jentik telur suami ko ke kalau aku tak kawen???

Ade aku usik tetek ko kalau aku kawen lambat..???

Dah orang kata jodoh tak sampai...tak sampai lagi la.. Yang ko nak on butang sawan babi aku kenapa..??

Puihhh..!


 




0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review