Sunday, August 15, 2010

Blog Keriangan..Ha Ha Ha…

at Sunday, August 15, 2010
Reactions: 

Di petang ahad ni mmg cik byng x tau nk tulis ape kan..

Bile puasa, otak-otak dan urat-urat semue jad hang

Klo perut kosong, automatic signal akn dihantar ke otak untuk menjad perempuan yg amat-amat pemalas

Asyik nk melingkor je kerjenye

X boleh nk berfikir uolls story ape ak nk kasi

Jad untuk mengisi keksongan entry dan untuk lupakan rasa lapar ni, moh le kite layan senario-senario pendek di bawah

Mari kite ENJOY!!!!!!

Tap bukan aku nak suh korang enjoy je tau, pk sekali motif aku tulis semue ni…


Kisah 1

Pesawat Air Lines sedang mengalami gangguan enjin di udara.

"May day,may day,may day...!!", terdengar juruterbang siarkan S.O.S melalui radio.

"Pesanan anda didengar jelas," kata petugas dek menara pengawas, "Harap beritahukan tinggi dan posisi anda segera..!!"

"Ya, baik, "jawab juruterbang itu. "Saya tinggi 1.8 m dan saya duduk di kerusi yang paling depan!"



Kisah 2

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan "Dari ibu mertuamu".

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan "Dari ibu mertuamu"

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, "Rasakan kau!", sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, "Dari ayah mertuamu".



Kisah 3

Lelaki idaman – senarai ori
1. Tampan
2. Charming
3. Bergaya


Apa yang saya inginkan pada lelaki umur 32 tahun
1. Nice looking
2. Ketawa dengan lawak bodoh saya
3. Memiliki kad kredit sekurang-kurangnya satu
4. Mengingati hari ulang tahun perkahwinan dan hari jadi saya semestinya

Apa yang saya inginkan pada lelaki umur 42 tahun
1. Tidak terlalu buncit
2. Pekerjaan yang stabil
3. Mengangguk ketika aku bicara


Apa yang saya inginkan pada lelaki umur 52 tahun
1. Menjaga bulu dalam hidung dan telinga
2. Tidak bersendawa atau menggaru di depan public
3. Tidak menceritakan semula lawak yang sama terlalu banyak kali


Apa yang saya inginkan pada lelaki umur 62 tahun

1. Ingat di mana bilik mandi
2. Tidak memerlukan banyak wang untuk rawatan
3. Hanya berdengkur ringan ketika tidur
4. Ingat kenapa dia tertawa
5. Apakah dalam keadaan cukup baik untuk berdiri sendiri
6. Ingat di mana dia meninggalkan giginya


Apa yang saya inginkan pada lelaki umur 72 tahun
1. Bernafas.
2. Tidak miss toilet.


Kisah 5

Teruna: Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama
Dara: Apakah kau rela kalau aku pergi?

Teruna: Tentu tidak! Jangan sesekali kau berfikiran begitu!
Dara: Apakah kau mencintaiku?

Teruna : Tentu! Selamanya akan tetap begitu!
Dara: Apakah kau pernah berlaku curang?

Teruna: Tidak ! Aku tak akan melakukan hal seburuk itu!
Dara: MAhukah kau menciumku?
Teruna: Ya! Dara: Sayangku....!

Sesudah 5 tahun perkahwinan....

Sila baca perbualan dari bawah keatas



Dah pk ke motif aku tulis semue ni??

Sebenarnye xde motif pun..

Dah namanye BLOG KERIANGAN..HA HA HA kan?


p/s: mlm tad aku xleh tdo, tersenyum sepanjang mlm..ade 1 peristiwa yg buat aku senyum semula..YA BE DA BE DUUUUU!!!!


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review