Tuesday, August 31, 2010

Merdeka & Bersahur

at Tuesday, August 31, 2010
Hai uollss, kirenye x lambat lag kan untuk aku ucapkan selamat hari kemerdekaan yang ke 53..

Semoga menjadi rakyat yang berwawasan dan menguntungkan negara ye puan-puan.

Klo negara dah merdeka, jiwa pun kene merdeka gtuw..

Janganlah menjad insan-insan yang menyusahkan PM sajork..

Penat dah uolls mulut die berbuih supaya kite ni, manusia-manusia x sedar diri ini kembali ke pangkal jalannn…

Jangan hanya klo bercakap pam pom pam pom, tap diri tu masih bengkok-bengkok, sendiri liat nak luruskan..

MERDEKA MERDEKA MERDEKA !!!!!

Kali ni aku bersiaran right after sahur..

Kire fresh lag la bru bgun tdo..

Aku mmg x terus tdo uolls after sahur, relax dulu 2 jam, baru bantai tido..gumuks nanti..

Buat pertama kalinye, mak aku dah buang tebiat suruh aku masak

Walopun masak telur sajok, tap ttp buang tebiat..

Mak aku xnk masak dengan alasan malas nak mkn, nak minum je..

Aku pun ape lag, ok la kan malas mkn, nk sambung tdo je..

Tap memandangkan ade jin toncet a.k.a adik aku, yang akan kelaparan nanti, dengan gigih aku masuk dapur..

Menu nye simple je uollss, goreng telur mata sampai separuh masak, goreng bawang, lada dan ikan bilis ..

Campurkan semua bahan yang dah digoreng tu dalam 1 pinggan, letak kicap sampai banjir..siap!!

Tambah-tambah makan dengan nasi panas, mmg melethoppppp..

Mula-mula aku mkan berdua je ngn adik aku, tibe-tibe mak aku yang yang konon-konon kenyang tu, amik pinggan, cedok nasi..

"eh! Tad kata kenyang?"

"tengok ko makan, sedap plak"

Masalahnye uollss, nasi mak aku lag banyak dr nasi dalam pinggan aku..tad kata kenyang kan

"sedap tak ibu??"

"sedaaaappp"

Jawapan penyedap hati ke tu

Ah lantak, klo x sedap, dari awal lag die sound.. kembang-kembang hidung aku..walaupun lauk telur je, tap sedap uollss..

Penah adik aku yang sorang lag a.k.a Jin Toncet Beso, buat menu yang sama, terus aku tolak tepi, buat resepi version Miss Buyung..layu je..sebijik macam muke die..

Makan lauk ni hari-hari pun aku sanggup..SEGAR DARI LADANG..

Tu baru telur, x tgok lag kepakaran aku masak cekodok yang klo diikutkan kalah cekodok buatan mak aku..

Siap request suruh buat lag tau..

Oklah, aku nak tdo..baaaaiiiiiii (bunyi dengan nada sedikit sengau)

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review