Friday, September 3, 2010

Jangan Segan-Segan !!!

at Friday, September 03, 2010

Malam tadi akhirnye aku gigihkan diri mencari tudung untuk hari raya..

Ni kire first shopping aku la ni..first shopping je aku dah terbang RM 100 uolls.

Kat tempat aku ni, bile time hari raya je, akan ade night market yang jual macam-macam keperluan hari raya

Jad sebelum aku pergi tempat tu, aku cakapla ke ibu…

"esok, akak nak g beli tudung kat ekspo tu"

Perlahan-lahan aku dah tgok mak aku tarik handbag die..

"YES!!!!" aku bersorak bagai nak gile ni dalam hati

Mak aku bukak purse, amik duit, hulur kat aku..

Aku amik duit tu, aku telek, pastu aku tiup-tiup, moga-moga muncul la kepingan duit yang kedua..

"aik! Xkan RM50 je??? Mana cukup ni…beli seluar kecik pun x lepas…"

"cukup la tu..beli yang harga 10 hinggit je"

Aku memang panas betul..yela, uolls pikir erk, mak aku klo beli makanan untuk berbuke, sikit pun x berkira, sampai bazir-bazirkan diri, last-last, ke tong sampah jugak..lauk untuk bersahur je dah 6 jenis…bayangkan..yang dicuit, 1 lauk je. Lag 5, paham-paham je la ye…

Ni nak beli tudung mahal setahun sekali sekali pun, sikit punye kedekut…macam ni x boleh jad, aku harus bersuara..aku klo dah melantang, x kire tempat, x kira orang, klo aku rase aku betul, mak aku sendiri pun aku sekolahkan sekali..

Well, mak dan anak kan satu acuan,, klo mak jenis pom pang pom pang, aku pun ikut pom pom pom kebabommmm…itu mmg style berinteraksi aku..normal uollss…

Klo la ade seratus orang perangai membazir macam ni, mau pancit tayar lori sampah..mana tidaknya, sampah bulan puasa lag banyak dari bulan x puasa, dan leader nye ialah rumah aku..sape brani challenge mak aku, aku bagi seratus hinggit ah...aci berani kerat jari la, xde sape yang mampu tandingi my mommy


Balik pada cerita…

Dah ade 50 hinggit kat tangan tu, aku rempitss saje la ke ekspo tersebut

Kat situ everything ada, klo yang untuk last minit preparation, mmg padan bebeno la kirenye..ada baju kurung siap, baju melayu, songkok, kuih raya dan segala mcm tok nenek barang la..harga boleh kasik baikkk punyee..

Jad target aku malam tad mmg aku nak borong tudung banyak-banyak..nk shopping sampai muntah,,tangan aku dah gatal nk huluq duit..

Aku bab-bab tawar menawar mmg no 1… klo datang mood aku nk menawar tu, mcm-mcm taktik la aku guna..

Paling standard, aku guna ayat ni je, "ala abangggggg, boleh laaaa~"..terus abg kedai tu mcm aiskrim yang meleleh..sedap untuk di jilat..hahahaha

Tap klo tauke nye pempuan, aku buat jugak ayat ni, memang x dapat la diskaun tu, dapat advance pelempang free kemungkinan besar ade la..sekali yang aku goda, laki die daaaaa….

Tap aku ade perasan la simptom jual beli kat Malaysia , contohnye bila sesetengah pelanggan ni, klo nak beli barang, harge bende tu RM 12, tap nk kurang kan ke RM 10, bukan main berperang lagi

Yang pembeli, tetap dengan RM 10 dia, yang penjual tetap dengan RM 12..kire macam RM2 seperti peperangan antara hidup dan mati la

Mcm kejadian kat salah satu kedai yang aku pergi tad..

" Tudung budak ni harga berapa dik?? "

"RM 12 je kak"

"RM 10 boleh???"

"Yang tu mmg x boleh kurang lagi kak"

"Mintak kurang pun x boleh!"

Terus pelanggan tu campak tudung yang nak di beli tu..sambil jalan dengan mulut macam pantat ayam dok marah sebab x boleh diskaun RM 2..

Pastu aku terdengar la perbualan pemilik kedai dengan laki die..biasalah, aku bab-bab gossip ni, telinga aku yang pekak pun boleh jadi clear..

"Apa la salahnya bagi kite untung seringgit dua, tu pun nak buat muka, nak marah-marah, harga memang dah x boleh kurang..kita tgok je nanti bang, mesti die datang balik punye, macam kakak semalam tu, marah-marah pun, beli jugak kat kedai kite ni ha…"

Pada aku, kire betul la apa yang pemilik kedai tu cakap..bende yang nk diskaun tu bkn harga sampai 30 hinggit sampai nk mintak diskaun bagai..

Kot-kot ye pun papa kedana kan, orang dah x bagi tu, x payahla nk hentak-hentak kaki mcm budak x dapat nenen..ni dah pangkat mak orang pun..

Pada aku, RM2 tu kecik punye hal..mmg aku tgok tudung budak yang dia tengok tu, cantik, kain sedap, jad kira berbaloi la kan..

Anggap je RM 2 tu macam sedekah..suami pelanggan tu, senyap je..malas agaknye nak layan perangai bini dia yang kedana x bertempat

Aku sempat angkat 7 helai tudung..gile tak gile aku shopping, mana yang aku berkenan, tengok harga pun cun, terus aku angkat,,x payah pikir panjang..

Tudung 12 hinggit tu pun aku sapu..tap aku x amik tudung yang akak tu pegang la,, kang jangkit plak syndrome meroyan nak diskaun.. ngeh ngeh ngeh!!


Jad model sekejap...tudung-tudung aku beli ni murah je, paling mahal pun 15 hinggit je..



tudung ni jual longgok, RM 10..baik beli awal-awal tau, sbb makcik-makcik kat Batu Pahat ni, klo merebut tudung longgok, mmg menggerunkan...selagi boleh berperang, mmg akan perang habis-habisan, anak dara mcm aku ni, sekali jentik je, dah terkeluar padang



oh yang ni tudung lama, sebb kali ni muke tuannya cun, jad, nak jaja sikit muke..he he he..tap tudung ni aku beli kat Maidin Terengganu



yang ni macam haram sikit, balik umah baru tau da yang ni tudung budak kecik..ha, ni la tudung 12 hinggit yang kakak tu hangitkan..cantik tau..warna soft je..ni aku bg kat jin toncet la since x boleh masuk kepala..tap aku wonder la boleh masuk x kepala die sbb, 'adaa batu dalam juga duduk itu budak kicik'


yang ni beli kat kedai abang hemsem..sipuluh ringgit jugak..puas jugak aku goda abang tu gara-gara beriya-iya nak tudung ni..disebbkan abang tu tahap hensem melampau, x sampai hati plak aku nk mx diskaun..xpelah, kumpul duit buat hantaran ye bang..nanti boleh minang i..


selendang aku beli 1 je..menyesal la pulak..


ok...aku tau x cantik, pipi sama naik dengan dahi..dah aku sangat menyesal beli tudung ni..so aku nak tetas kain bahagian kepala tu..kecik uollss..ni pun aku pakse jugak nk masuk kan gara-gara nak amik gambar..


yang ni selesa..aku suke..aku terbeli tudung ni gara-gara aku tengok EPILOG SYURGA CINTA..sangt cantik ok cikgu siti syuhada pakai..dan aku beli tudung ni dengan harapan, aku boleh feeling SITI SYUHADA sekejap..hehehehehe..macam mustahil je..

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review