Sunday, September 26, 2010

Ragam Ibu dan Abah

at Sunday, September 26, 2010
Reactions: 
Ketika menjelangnya waktu mahgrib.....


'Huh! Penat betul. Pancit motornya tad'

'Pancit?? Ha tu la awk..awk ni pergi ke mana ni bang??'

'Pergi Air Hitam tad'

'Tu la! Padan muka..ni la akibatnya keluar x bgtau bininya dulu, kan dah pancit'

'Kang kalau bagitau, ada plak yang nak mengikutnya…..'

'Mestilah nak ikot..awk tu bang, sejak-sejak nak pencen, nak berhenti kerja ni, xbleh dibiarkan jalan sorang-sorang. Ada je nanti mak janda yang melekat kat awak…Klo dah sangkut nanti, saya yang merana..'

'Kenapa atin x pergi ikut abah??? Kenapa bg abah pergi sorang-sorang…Abah tu bukannya boleh dibiarkan..pok pek pok pek bla bla bla….'


Aku yang mendengar naik hairan uolllss…Takot betul mak aku tu klo bapak aku direbut mak janda..hal direbut mak janda pun boleh dibuat modal untuk membebel…x paham aku

Aku rase apek ang duduk kat kedai basikal tu pun leh dengor mak aku bebel hal takot lakinya di rebut mak janda..aduh!!! poneng kepala den…


Si abah nya: Sonyap jo bile dibebel...kang perang plak jadinya..Klo mak aku tengah bebel, bapak aku pandang ke lain..malas nak amik tahunya..hohoho keep it up abah..klo aku yang buat gitu, sure sebijik penampo kena


Si omak nye: Sibuk makan langsat..malas nak amik pingan, makan sajork dalam tupperware besau..Bile makan, ada la idea nye nak membebel ke bapak aku..klo senyap je tuh, maknanya tengah lapor la tu..har har har!!!


Si anak nya: sibuk mengopeng (curik dengar) dalm bilik...sambil dengar sambil catat sbb gigih nak tulis kat entry..hohoho..ouh!!!! bolatnya muke aku noksss..


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review