Monday, September 27, 2010

Cik Buyung !! Kau sudah cantik

at Monday, September 27, 2010
PANG !!!!!

Hoi bangun-bangun.. Jangan berangan ok.. Ye..itu satu tamparan buat kau, Cik Buyung kerana kau belum cantik lagi ok Selagi pelampung-pelampung lemak ni x berambus dari badan tuan tanah, jangan harap nak jadi cantik.. Sebelum donat-donat berkulit tebal tidak dihapuskan dari badanmu itu, jangan nak berangan jadi cantik...

Tap En Blog, kasi la can malam ni aku nak cantik..
Boleh ke tidak, boleh ke tidak, boleh ke tidak ??


Hai uolss, maaflah, dialog di atas tu adalah perbualan meroyan aku bersama En. Blog..
Nak bermonolog sekejap..
Kire-kire kan, lama jugak la aku x update berat aku..

Kali terakhir aku cakap berat aku ialah 75 kg kan?? siap aku letak gambar lagi..
Pada sesapa yang tak tahu, ye memang aku sedang berdiet secara keras..
Memang aku diet secara tegar, nak makan apa-apa pun, akan dipastikan xde kandungn karbohidrat

Dan aku sangat menjauhi musuh ketat ku, iaitu nasi..
Oh itu nasi kasi manyak susah wooo, kasi tembam gua punya badan saje
Semua bende jad tembam, itu tembam, ini tembam, 'yang itu' pun sudah tembam..
Uhhhh scary noks!!

Part 'yang itu' memang paling ngeri..yelah ! mana-mana ko pergi, orang asyik merenung..
Nak-nak yang tua kutuk miang keladi, rumah kata pergi, kubur kata mari
So, kene kasi kempis maa...

Dulu pada aku, klo dapat berat 75 kg tu mmg syukur gile lah..
Tap lumrah manusia nak dapatkan yang lag baik kan..
Selagi boleh kurus, teruskan kurus...
Klo dah beberapa bulan, masih statik jugak, kene usaha lag keras..
Less food, more exercise

Dan keputusannya...amat memberangsangkan..
Gile ah !
Jad aku nak buat anooucement ni..
Berat aku sekarang ialah...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
69 KILO uollss !!!!!!!!!




See En Blog...Bertapa slim nye aku..hehehe
Baju ni kan aku beli masa berat aku masih 80 kg..
Aku membeli dengn konfiden yang tinggi bahawa aku akan muat baju ni...
Bile masuk fitting room, ye, memang muat..
Tapi....
Muat yang macam haram..maksudnya nampak lemak gelebeh sana sini..
Sangat memalukan..Tap aku tetap gigih untuk membeli




Then dulu mase mula-mula beli baju ni, diwajibkan memakai bengkung...
Ye..pakai bengkung..Tujuan???
Ko rela ke tengok lemak ko bergelek dangdut dalam baju ????
Bila ko jalan, lemak ko turut berjalan...jadi untuk bagi 'dia' duduk diam, pakaila bengkung ye..
Sangat Berkesan !!




Jangan ingat aku masih pakai bengkung sekrang..
Sudah aku simpan buat frame..
Sebab aku x memerlukannya lagi..
Sapa mau????? Beli sendirik !
Koser aku nak bagi..mahal tu..
Errrr RM 28.90 kire mahal x? hehehehe




So, dari perkiraan aku, aku dah hilang almost 20 kilo
Yeeeehhhaaa Yareebbaa Angree Angreee !!!!
Ko ingat senag nak hilang dari 89 kilo ke 69 kilo ???
Boleh masuk wad aku lama-lama klo mcm ni...


Klo nak diikutkan, cara aku diet x berapa nak ok la..
Sebb nak kurus ni perlukan masa..
Tap aku hanya amik masa 7 bulan sahaja hilang 20 kilo tanpa amik produk..

Cara aku ni boleh dimanfaatkan untuk sape-sape yang terdesak beno nak kurus..
Contohnye macam klo uollss ade blind date ngn mamat hensem ke, perlu jumpe calon suami yang dirancang oleh keluarga ke, nak jumpe kekasih lama atau nak muatkan badan dalam baju kawin yang paling cantik, tap only available dalam size kecil...

Jadi, Selamat Berdiet !! Jadilah sihat dan cantik seperti saya..ngeeeeee :)


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review