Thursday, September 30, 2010

Bila Gendut Pulang Ke Rumah..

at Thursday, September 30, 2010

Ari sabtu lepas, aku kena jaga gendut tu kat rumah..

Selalunya mak atau bapak aku yang jaga..

Tap kali ni bapak aku tinggalkan dia sorang-sorang ngn aku

Jadi maknanye automatic aku terpaksa baby-sit die..

Ko ingat senang nak jaga gendut ni???

Klo bukan tiap satu jam mintak makan, bukan gendut la namanya..

Tengah aku sedap tgok tv, 'Kak Ya x masak ke? Atin lapo'

Jadi sebgai kakak yg muslimah, aku pun masak ayam goreng segera..


2 jam kemudian…

Aku tgok Si gendut dah resah semcm, ulang alik ke dapur..setiap 5 minit ke dapur..

Pintu peti ais tu dah nak roboh dek dibukak tutup..Tap x jugak di amik apa-apa dari peti tu..

10 minit kemudian, pergi dapur lag, bukak peti lag..aku pun naik rimas la..

Sebagai kakak yang kejam, aku sound la.. 'Ha! Lapar la tu..bukan baru makan ayam ke tad???'

'ermmm xdelah..tap klo Akak Ya nak masak spaghetti, Atin ok je'

Ko tengok, ayat cover lapar adik aku..

Ko kan gendut, selagi dapur gas tu x meletop, selagi tu la ko larat mx makan kan?

Agaknya klo gas habis ke, ko rela kerah kakak ko ni pergi cari kayu api..

Oh ye uollss, jangan ingat setiap gendut mempunyai perut yang flat macam aku..

Gendut-gendut adik aku, perut die x bleh blah langsung…

Klo dia tengah makan kan, memang selambak, jad dengan murah hati, aku bg sound maut ke dia..

'Heee Atin ni kan, klo penjahat nak culik pun pikir banyak kali tau..Boleh bankrupt diorang tanggung makan kau seminggu..Lagi satu, nak bawak lari pakai guni pun, belum sampai pun kat van, dah lobang guni tu '

Apa lagi, sentap la..bila dah sentap, terus berhenti makan..senang yo nak buat die tidak muntahkedarah

Tap, segendut-gendut perut dia, juara Hoola Hoop tu…Hoola Hoop tu permainan yang gelek gelung tu..nak main Hoola Hoop, perut kene mantap beb

Aku penah la main Hoola Hoop, sekali gelek je boleh bertahan..terus terlondeh..






0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review