Thursday, August 26, 2010

Kejadian Memalukan

at Thursday, August 26, 2010

Aku nak ceritakan kisah yang agak memalukan masa aku bersekolah kat kampong aku dulu

Aku teringat cerita ni pun gara-gara, tuala aku terlucut mase tgh masak spaghetti tad

Mana x nye, sambil nyanyi, sambil senduk aku layang-layangkan, buat gaya Lady Gugup lag, haruslah tuala aku lepas merata-rata..patut terase sejuk je..he he he..

Balik kepada cerita..

Untuk pengetahuan uolls, aku dulu sekolah perempuan dan duduk asrama

Klo ade makhluk bergelar lelaki pun, cume cikgu-cikgu kacak, tukang kebun, guard dan kerani

Ni untuk extra knowledge, budak-budak pempuan dekat hostel aku ni uolls, lag-lagi yang ade extra hormone gatal terhadap jantan, mmg merenyam nampk jantan..abg dewan makan yang selenge tu pun boleh laku direbut budak-budak hostel

X kira la die tu Mat Pit ke, Mat Gan ke, janji lelaki, mmg jalan..allignment muke lari pun, klo dijual, mmg laku macam pisang goreng (HA!!!! Dua seringgit, dua seringgit, dua seringgiiitt!!!!)

ERGGHHHH..What a taste!!! Dan aku bnyak menyaksikan perempuan desperate mcm tu kat sekolah aku…

Di kire klo seseorang pempuan tu rapat ngn abg tu, mcm die la paling cantik sekali dan dia la yang hebat gilos dapat jantan tu,,

Dan aku masih ingat lag sape pempuan desperate tu..hebat uollss kisah percintaan die ngn abang dewan makan tu..

Klo aku announce nama die kat sini, korang meroyan plak ramai-ramai cri die kat FB, he he he..aku x sekejam tu ok..

Cerita kisah memalukan ni bermule di sini….

Bile setiap magrib kan, weolls ramai-ramai akan sembahyang jemaah kat surau depan asrama..surau nye lebih kurang 50 meter je

So bile jam 7.00 petang je, berpusu-pusu la kitorang ke surau, siap dah pkai telekong ngn kain telekong

Klo budak-budak yang baru nak naik tu, mcm budak-budak junior, berlari-lari la ke surau, pastu telekong mngerbang-ngerbang mcm Pontianak lari x cukup tanah

sebelum nk masuk waktu tu, buatla ape yang patut, mcm aku, ngumpat2 ngn member dulu, main rebut-rebut tiang masjid, x pun surver selipar cantik yang nk dirembat lepas semayang..

Bile masuk je waktu, semue masuk dalam dan budak-budak akan rapatkan saf, yang senior selalu akan pakse yang junior pergi saf depan..yang tua-tua saf belakang..he he he..tap selalunye yang mcm alim2 sikit ni, biasanye saf-saf depan, yang setan sikit mcm aku ni, saf belakang2..bukan ape..amik angin luor..hehehe..alasan kan ko ni Cik Buyung..pastu akan ade imam sorg kat depan akan azan....

Aku ingt lag waktu kejadian tu, aku berdiri yang paling tepi sekali..kirenye kat tepi dinding la..Bile dah diri nak sembahyang tu, aku ikat la kain telekong aku sbb nk tercabut

Oh ye, aku x pkai yang bergetah, aku pkai yang ikat manual je..Disebbkan dah lambat, aku ikat ikut dan je..tambah-tambah perut aku yang buncc ni, ikat pun hujung2 je..

Weolls pun start la sembahyang..rakaat pertama ok lag..boleh kontrol lag ikatan tu

Masa tgh duduk tahyat awal, org sebelah aku tu duduk kan plak aku punye kain telekung. Pahtu aku budget la nk tunggu die bgun dulu, pastu bru aku bgun

Bile nak bgun masuk rakaat ketiga tu, minah sebelah aku tu bgun macm haram, sampai tertarik-tarik kain aku…dah la ikat x kuat ni

Pastu aku bgun..tibe-tibe kan uolsss..

"apasal aku rase sejuk ni, nk kata angin, xde plak rase..apasal mcm ringan je bahagian bawah ni"

Aku biarkan je la..sekali bile rukuk tu baru aku terasa sesuatu yang hilang..

"Ya Allah..mana kain telekung aku!!!!!"

Rupanya kain aku dah lurut ke bawah..yang tingal cume kain baju kurung je..nasib baik aku pkai kain bju kurung, klo x pakai???? akan nampk la 2 batang kaki yang bnyak 'duit syiling'...Dahla pkai kain baju kurung warna oren, haruslah obvious kan pade pandangn org yang ade kat saf belakang..kain org lain putih-putih, tbe aku punye orange striking!

Lepas je bg salam kedua, aku dah dgar 2 org betina ketawa kat belakang, pastu bisik-bisik..panas jugak ati aku ni

Sah-sah la kan betina tu bahankan aku gara-gara kain aku lucut…

Rasenye klo uollss ukur tebal muke aku time tu, ade la dalam anggaran setebal thesis budak master..

Aku x amik port pasal bdak-bdak yang bahankan aku, aku bgun, terus keluar..

Apalagi, lari la uolsss, x cukup tanah aku lari sbb nk tukar baju..

Yela, kang klo aku x tukar baju, nati ade mulut-mulut beruk betina dok tegur, "la, ko ke yang terlucut kain semayang tad??"

Sebelum aku dicekodokkan oleh seluruh asrama, baik aku tukar baju..x pasal2 plak nti..

0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review