Friday, August 20, 2010

I miss u all like hell....

at Friday, August 20, 2010

geng! bile nak buat reunion ni..kang aku dah anak 5, body dah x meletup...takat tayang anak yang comel-comel, dan laki yang ensem, boleh la..tap tuan tanah dah x meletup la...x besh dowhhhh..





klo korang tgok gmbo kat atas ni ngn gmbr-gambar yg kat bawah ni, betapa bezanya aku..ni kire gamba latest..kurus x???suke suke suke...time ni aku ikut pegawai tempat kerje aku g buat project 'setnet' kat perairan marang..2 hari je, x lama..nasib baik 2 hari je, sbb kami x dibnarkan mandi atas bot tu..bile nak balik, tbe2 bekalan air xde..nasib baik la kitorang x mandi, klo mandi, jawabnye x minum, x mkn la weoll ni..lenguh gak tgn waktu ni sebb dok tarik tali candat,,,namun hasilnye, yilekkkkk


kembang-kembang hidung bile amik gambar..ni kat air terjun sekayu,,aku sebenrnye tgh date ngn ehem ehem..jad bawa la minah berdue ni sekali..syok sendiri bile mandi..ade 1 ketika ni, minat tudung purple tu berdiri dalam air sambil depakan tangan betul-betul bawah cahaya, kemudian die tnya aku, 'nyah, mcm angel x???' apalagi uollss, guling-guling aku kat situ..'nyah, aku x pernah jumpe angel sedebab ko, jgn nk perasan!'


gambar ni paling aku suke...wooohhhooooo!!! mule-mule mamat2 yang muke cam Rusian ni, cume kawan Mira je..tap bile Mira cerite die berkawan ngn mamat ensem, trus aku pakse die kenalkan mamat2 tu pada aku..mmg ensem uollss!!! nak tau aku suke yang mana??aku paling suke yang pkai cap tu..tap Mira dah cantas line aku, sbb mamat tu minat mek keding ni..geramnyeeeee...!!! melepas..


gambar kat atas di kire pengalaman paling best la..aku bawa project tahun akhir aku, combined ngn member sorang lag ke Penang..time ni x berapa kenal sangat ngn yang lain-lain walaupun dr 1 kolej..tap ari pertama je kitorang jad rapat..time kat penang, ari-ari nak makan kat kedai mamak Khaleel kat sebelah hostel USM tu..mmg sedap uollss..klo jalan mana2 pun, balik2 je ramai-ramai terus serbu mamak Khaleel..sedap wooo..aku x tau la ape mamak tu dah bubuh dalam kari die sampai aku ketagih nak mkn 3 hari sekali kat kedai tu..time pertandingn ni aku x menang pun..hihihi..amik pengalaman..balik ke Terengganu muke masing-masing mcm kari basi..monyok la bile dah kalah


gambar ni diambil 2 tahun lepas masa aku tgh wat LI kat Taman Laut Johor..ni kitorang tgah park bot kat Jeti Pulau Pemanggil.muke aku toye je sbb tgh tahan muntah...lelaki sebelah aku tu, supervisor kitorang..baik gile orgnye uollss..asyik belanja mkn je smpai bdn aku ni naik dengn meriah..yang lelaki sorg lag tu, dulu aku x berapa suke sagt..suke sgt gurau-gurau gatal ngn aku..bile npk bayang die je, cept2 aku sembunyi..suke buat reaksi nk peluk-peluk..ieuwwwwwww....dahla gelap, bermisai plak tu..sah sah bukan taste aku kan.


ni weolls tgh main bowling,,dah lama gak x jumpe diorang ni..kawan sekolah menengah aku..aku tgh mengembang bagai johan waktu jumpe diorang ni, yang budak paling tepi sekali tu sibuk benar mngutuk aku depan-depan.gemuk la, raksasa la, debb la, beso la..mcm2 lag la..then baru-baru ni aku ade jumpe die,,meroyan uolls kawan aku ni sbb tgok aku dah kurus..bila bf die puji aku dah kurus, mule la nak sentap-sentap..adehhh!!!



gmbar ngn budak-budak yang ramai yang amat ni waktu aku kena handle Kem Terumbu Karang kat Pulau Tinggi..korang bayangkan la ngn sikap aku yg garang pada budak2 ni.aku bukan x suke er, cume aku xleh tgok budak ngada2..tap diorang tetap suke Miss Buyung..suke suke suke!!! uollss nk tau, time ni aku ade jumpe sorang budak yang cntik..cantik tau, bukan comel..first time aku jumpe..budak2 ni best, dengar arahan..x melawan..walaupun diorang duk pulau je pun..lag senang nak handel budak2 ni dr handel budak bandar..kan???



gambar ni diambil masa tgah tunggu bas datang untuk naik boat ke Pulau Redang..course aku mmg banyak g pulau untuk buat sampling..ni samling paling lama la kirenye,,5 hari 4 malam..masa nk pergi mmg seronok uollss..tap x sape yang tau, kerja yang menanti di pulau tersebut lag neraka dari hukuman kerje berat kat penjara tu..x sanggup uolls untuk buat kali kedue

time ni plak hari terakhir untuk kerje-kerje sampling di Redang..muke ceria ni sbb dah nak balik,,x sanggup tinggal lag lama..ni la budak-budak course aku yg perempuan, yang lelaki aku x tahu pg mana..senget-senget diorang ni..yang berdiri paling tengah sekali tu lecturer aku..pag-pag dia dah diri tgah-tgah kawasan khemah, sambil pegang pembesar suara, 'Bangun-bangun!!!! Kerje!'...sakit jantung aku lama-lama



mesti korang penah tgok gambar ni kan dalam entry basah-basah tu..gambar ni aku paling suke ok..masing-nasing nk cube masuk dalam bulatan pelampung tu, termasuk aku..dengan susah payah ok nk masuk..nk keluar dr lubang tu satu hal pulak, sampai kene ade org tarik kan pelampung tu..punye hazab!!


time ni masa kat kolej...ade presentation poster untuk subject ape ntah, aku pun x ingat..klo korang nampak poster kat belakang tu, ha..itula hasilnye kerje-kerje kreatif kami..mcm tadika pulak aku tgok..muke masing-masing slenge je kan..suci la katakan..tu yg blurrr je..lag-lag aku

gambar ni kire baru jugak la..lebih kurang 4 / 5 bulan yang lepas..tgah kerje time ni..interview nelayan yang macam-macam ragam. ada yang gatal, mx no telefon, ade yg suke tenung-tenung..seksa uollsss klo ramai peminat ni.nasib baik budak-budak ni handel..jad ringan la kerje aku kan..rindu plak nk buat interview semule..walopun dari perbualan dengn nelayan, hanaya 30% je yg aku fham..tap syiokkk beb..pengalaman paling ngeri bile kami yang perempuan hanya dikelilingi nelayan warganegara Thailand..klo ape-ape jad, mmg xde sape akn dengar jeritan kitorang kat situ..lelaki yang boleh dipercayai hanya 2 kerat je..yang kerumun, hampir 10 orang



aku rindu banget semue ini.... mau ketemu enggak :(



1 comments:

Buyuiazliana said...

"sampai kene ade org tarik kan pelampung tu..punye hazab!!"---- sape yg kena trk ha?sentappp gamba aku x deee....

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review