Saturday, March 19, 2011

Alamak..! Termalu Sudaaaa

at Saturday, March 19, 2011
Kejadian paling bangang yang aku telah alami selama 3 hari bekerja... Berlaku semalam

Bila pikir-pikir balik, memang terbaik la dia punye malu, nak tutup muka pakai guni pun, belum tentu cukup..

Perkara ni berlaku dalam pejabat. Pagi-pagi lagi officemate aku dah buat pesanan sayang buat aku..ekekeke

"Fa, hari ni semua kol, awak angkat ok"

Bila dengar semua kol aku kene jawab, reaksi aku adelah excited mak enon la.. Sekurangnya aku dah diberi kepercayaan oleh syarikat yang hanya ada dua pekerja itu (ekekeke) untuk mengangkat telefon...

Mula-mula aku ingat, hek eleh, sonang je yob...! Kalau nak suh den angkat kapal terbang pun den boleh poeeii.. Dengan driver-driver den angkat ha..!

Ceh berlagak kan, angkat talifon, adik aku yang suka hisap jari tu pun boleh buat...

Bila dah seharian duduk kat office, aku terpikir-pikir, apa ke halnya hari ni takde bunyi telifon pun..?? Aku yang badak pekak ke, memang betul-betul takde..??

Lama kelamaan, tangan aku dah mengelupur nak jawab talifon, dalam hati dah sumpah seranah, talipon la bingai..! Aku nak praktis ni... Ekekekeke...


Tunggu punya tunggu, tetiba...





KRRING KRINGG KRINGGGG...!!!!


Akhirnyaaaaa...... Legaaaaa, lepas satu beban... hahaha. Call tak masuk pun dikire beban perasaan okeh..!

Aku pandang je telefon, first time pegang kan, rasa nak kasi perasmian pecah kelapa je.. hik hik hik...

Tangan sudah gatal untuk mengangkat.. Bila tengok yang lain tiada respon untuk mengangkat, aku pun....





HELLOOOOOO..... FARIHA SPEAKING...~~~


Memang lemak mendayu-dayu macam biskut oreo celup susu la kiranya suara tu... Tapi...


Aku terkejut...


Sebab...


Walaupun aku dah angkat telefon...




TELEFON MASIH BERDERING.....!!!!

Aku pelik, telefon ada satu line je, takde nak pakai 2 3 line nye.. Padahal bunyi serius gila dekat.. Sebelah lobang hidung Kak Peah je...

Aku amati deringan tu. Hurmmmm... Bunyi macam datang dari arah kanan aku, dan sangggaaatttt dekat...!

Aku pandang sebelah kanan..

Rupa-rupanya










MESIN FAKS..!!!!!




*&^$&*@#..!!!!


Kalau hanya aku sorang je yang dengar tak pe tau, ni dengan officemate aku yang hensem yang aku baru kenal 2 hari... Tsk Tsk Tsk... Malu kot..!!!

Nak cover balik, aku pun ayat la..


"Er, ehem ehem..! Faizal, bunyi apa tu ye..?? "

"Oooo Mesin Faks...~"



Cisss..!!!

(padahal dah tahu.. ekekekeke)


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review