Wednesday, November 3, 2010

Hari Minggu Yang Penat

at Wednesday, November 03, 2010
Seawal 10.30 pagi, ada minah sewel msg aku..(memang serius sewel)

Tet Tet Tet Tett!

Caishh !!! Kacau daun..menjeles ar tepon ni nak tengok aku hanyut lama sikit..Aku yang masih weng weng, tengok phone..sekali ada '1 unread message'.

:: Roger! Roger! Kamu dimana? ::

Apa ke hal nye minah ni..ni mesti kes tak makan ubat lagi ni kan...Biaq pi la..terus kebabom tido balik..Sekali ada kol masuk..

Haish !!!! aku tak cukup tido ni weiiii...Bengang-bengang pun aku angkat jugak..

:: Woi..ko dah bangun belum ??::

Perghhhh...soklan kooo..maut gilaa..Semekom idak, tanya kabar pun idak..Cettt...

Aku: Belum la der..ko pehal tepon pepagi ni ?? Mak tengah mimpi Fahrin ni..Ko ni, anti klimaks ar...

N: Jom teman aku pergi Kluang..Jalan-jalan..Siap cepat-cepat, kejap lagi aku angkat ko

MELONCAT AKU TETIBE !!! Jalan-jalan ???? Mak Soka! Tepi ko Fahrin!

Mandi laju-laju, make up sepantas kilat..kol 1 dah siap..Minah tu kol 1.30 baru la sampai..Hangin je kan, padahal beriya suruh aku siap awal.. Sampai-sampai bawak muka tak semenggah..Sengih-sengih macam orang datang 'on time'..

Aku ingat pergi berdua je dengan dia, ropenye, ade lagi 3 makhluk yang mengekor.. Takpelah, lagi ramai lagi meriah..Tapi tetibe yang dua orang tu tak mahu ikot pulak, jadi, aku turunkan ko kat sini, nanti kalau-kalau ade yang kesian, diorang angkot la ko sekali..boleh ??? Hormon kijam aku sedang mencucuk bintang sekarang..

Lagi sorang makhluk tu, aku ingatkan adik member aku..yela..dah tu, kemetot..what did u expect kan kalau tetibe ade lelaki berkarakter 'muda-muda' turut ikut dari awal... Rupenye balak dia daaaaa..Kire balak dia ni, member aku jugak..Member dolu-dolu...

Tapi sempat jugak ah aku cakap, 'La, ko rupenye..aku ingat adik wawa tadi..'

Ngeh ngeh ngeh...Serius wa cakap lu, nasib wa tak kena lempang, kalau tak memang wa arwah dah beb. Tu la, sape suh lu tak tinggi-tinggi kan, tak pasal-pasal wa bahan lu jadi adik wawa..

Disebabkan aku buat muka comel ala-ala barbiedoll, jadi dimaafkan...kalo tak merasa la aku di situ pegang pipi sepanjang perjalanan..


Sepanjang perjalanan aku adalah 'tiang'..mencikkk.!!! Kena duduk belakang pulak tu..mencik kuasa dua..!! Hoi hoi..aku wujudlaaaa korang..tsk tsk.. Suke buat aku macam Mr Bean tau...


Dari rumah aku, hingga ke Kluang, perjalanan adalah scaryyyyyyy..Giler kentang pempuan tu bawak kereta..bikin jantungan deh..sikit-sikit sreeeettttt, die buat drift...sreeeetttt drift lagi..Bile dia drift ke kiri, jantung aku rasa tertinggal kat belah kanan..Sah, pempuan ni tak makan ubat lagi kan...

Dalam perjalanan, member aku pulak tetibe gatal nak goreng pisang..

:: Baby-baby, sayang rasa nak makan goreng pisang la..mesti sedap..kita cari la kedai goreng pisang baby ::

:: ye sayang, nanti kita cari ek..::

Aku kat belakang...jatuh terkelepet...PITAM...!!!!



Akhirnya jumpa jugak goreng pisang idaman ibu mengandung..serius aku gelikk..Itulah dua manusia yang tak sabar nak mengawan tu..ter baby-baby..

Baby lah ko sana..


Hoi..dah dah..aku panas dalam kereta ni...Ni yang malas ni klo pergi ngekor ni..kat kedai goreng pisang pun sempat gaduh..sayang nak itu, baby nak ini..GRRRRR !!! Bungkus je satu kedai, kan senang..dalam kereta boleh pilih..

Lebih kurang pukul 3, sampaila kitorang kat tempat yang dituju..sebab nak amik few things kat rumah balak die ni..Sempat jugak la kiranye berkenalan dengan mama balak member aku ni..Aku panggil makcik je la kan..tetibe pempuan ni feeling menantu la pulak..

:: Assalamualaikum MAMA..::

Aku kat belakang, dah pegang pintu dengan kuat....xmo tumbang xmo tumbang

Harus memahami kawan ku yang sorang ni..GETIK NAK KAWIN...!!!


Ko tengok perangai ini fomfuan...mentang-mentang ye dia sedang berade dirumah Mother-in-law wannabe, memang muka x bersalah la landing atas tilam..wah koooo..!!!

::Fa, jomla baring sini..x yah malu-malu::

See...pempuan ini sedang gilaa... "makcik, sila kawinkan ini pempuan dengan cepat..saya terseksa makcik..tsk tsk.."

Lepak-lepak sampai pukul 5, sebab mahu singgah shopping mall...wohooo..!!..Oh ye, masa dekat rumah balak member aku, jumpa dengan sorang mamat ni..macam felek sikit la ini budak..semacam oohhh..ropenye baru keluar wad..bukan wad mental tau..

Budak ni baru keluar hospital lepas koma seminggu kat hospital..sebab terlantar kek spital kerana nak jadi rempit sejati la kononnya, sekali ketepek macam katak kene lenyek kat jalan.. Kes merempit la uollss..dengan kelajuan motor berkuasa kuda, sekali booommm di hentam dengan van...

Kira kental la mamat ni masih hidup kan...Tapi, tula, akibat kejadian tu, otak mamat ni dah wenggg sikit..sikit je la..Tapi dah tak macam rempit yang lain..Cakap giler sopan.. nak bukak mulut pun cover-cover..Almaklumlah..xnak kami-kami ni tahu yang dia xde gigi..ngeh ngeh ngeh

Dah lepak lama-lama, amik hati mak mertua sikit, terus angkat montot..yela, dah pukul 5, perot berkeroncong gilooss..Makcik tu offer makan, masing-masing malu miaw miaw kan.. Aku kan penyegan nak makan-makan rumah orang ni..Amik lauk pun cuit-cuit .. Masuk je kereta berzikir seratus kali lapo lapo lapo. Padan muka mak.

Balik dari rumah makcik tu pun adalah main drift-drift jugak..Dan sepanjang perjalanan, merasa aku sana bau macam-macam. Bau ayam, bau kelapa sawit, bau asap lori tak servis.. terbaikkkkkk wa cakap lu..

Sampai Batu Pahat dah pukul 7.30 malam..Singgah di BP mall makan dekat food court..Nak berjalan naik escelator pun gigil-gigil koo. Dah sampai depan kat kaunter nak cakap "Bang, mee racun satu", tak terkeluar suara ni haa




Mee Racun Terangkat bukan Mee Terangkat Racun tau

Bila dah dapat mee racun, tak pandang dah kiri kanan, pompuan tu rayu-rayu teman dia order, ah!! pergi sendiri..Aku lapoo..



Gile buruk muka pempuan pelahap..Bila dapat makan, terus rasa nak nangis..shahdu giler..hahahaha....sengal !


Pempuan ni order mee goreng mamak..Pun sedappppp !! ko tengok die pegang cawan air panas kan, punya bijak sedut pakai straw..apakah ???



Kol 10.30 baru sampai rumah, pempuan ni pulak balik rumah die..Beriya ajak aku tidor rumah dia, tapi ai ni kan pemalu embekkk embekkk..Lagipun aku payah nak tidor rumah orang..gelisah pikirkan ayam itik kat reban tu ha..entah makan ke tidak..Ceh..ayat macam opah-opah

Begitulah hari minggu aku yang penat tapi BESTTTTTT.....



0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review