Monday, November 22, 2010

Sambungan Entry Lepas

at Monday, November 22, 2010
Reactions: 
Aku bukan la ngengada nak buat 2 entry kan, tapi kalau korang cirit baca banyak-banyak, akaaak juga yang salah..Untuk elakkan keboringan melampau, aku buat 2 entry, lagi senang kan..


SAMBUNGAN...



Lepas je aku amik ujian KPLI, terus balik rumah..perut dah bergoyang-goyang kelaparan..Harap-harap, balik rumah, bapak aku masak sedap-sedap..tapiiiiiii.... bukak je tudung saji, yilekkkk....Ayo tambiiiii kadawaleiiii..!



Adalah sesuatu kalau bapak aku cuti tapi tak masak kan..Bapak aku sampai rumah, lenggang kangkung je, kiri kanan kosong..APAKAH INI..??? Kes penderaan perut secara batin..tsk tsk.



Tak pe Tak pe..mesti mak aku akan bawa balik lauk ke, nasi beryani ke, mata aku dah tak nampak apa dah..only terbayang nasi beriyani..jalan pun teraba-raba...nasi nasi naaaassssiiii...


Sekali mak aku balik adalah dengan lenggang tangan kosong jugak..APAKAH INI..??? terasa nak lari dari rumah je kan..aku kan perempuan emo, x dapat makan aje, lari dari rumah. Lari lah sana, jimat duit aku..Tahan jugak beras aku untuk sebulan lagi (ayat sentap makcik Hang Tuah)


Mak aku: Fatin, jom siap-siap..Ibu ada kenduri orang kawin ni..


Aku dengar kenduri orang kawin je..zaaasssss...!! Tegak bulu mata aku..



NASI MINYAKKKKKKKKK... (sambil air liur meleler)


Aku dah sengih-sengih dah dengar kerja kawin, kat dewan pulak tu kan..


Mak aku: Ni sengih-sengih, nak ikut la tu...

Pempuan Cantik: Lapoooorrrrrr..takde sapa kasi makan

Mak aku: Ngengada..Cepat siap..!!



Bagai orang lapar dihulurkan pinggan..tak sempat mak aku kelip mata kali yang kedua, anak eh dah siap di muka pintu...



Si gendut pun ikut sekali..Dia mana boleh, kalau xde kakak-kakak nya yang 'cun siott' ini ikut, muncung memanjang..



Kalau bergambar, memang tak nak kalah kan..ni hasil didikan dua orang kakak yang gedik. terima kasih..


Sampai-sampai je memang timing tengah orang berarak nak bawa masuk pengantin dalam dewan..aku..??? Pandang sekilas je...Nampak buffet, tak hirau dah pengantin nak tersadung ke, nak jalan hegeh-hegeh ke..lantak ko...AKU LAPAR GILA BABENG WEIII...





Ada abang main kompang jugak..Dah jarang dah orang nak guna khidmat kompang-kompang ni..Pada diorang lagi berbaloi guna PA system je..So bila pengantin masuk, diorang mainkan la kaset bunyi kompang...Giler maju kan..Nak save punya pasal..


Dah lama aku tak tengok orang balun kompang, so bila sekali tengok, nampak macam tengah rapping pun ada..
yo yo cekkidout cekkidout..abang kompang in da house


Gituwwww kan..Cayalah bang..wa kasi tabik toing-toing ..
Lepas tu, kan ada seorang yang akan pukul gendang ditengah-tengah kan..aku memang tak boleh tahan la beb..Rasa panas jek..Aku bukan rasa yang dipalu tu gendang, tapi macam pakcik ni palu jantung aku..DUK DUK DUK DUK.. Tak suka weiiii...


Nak tunggu pengantin duduk atas pelamin memang idakla, perut sudah tak mampu menampung seminit dua lagi..Jalan seiring dengan siput, memang aku tak leh bla langsung kan..




Makan time...!!!! Aku ambil nasi sebemban..HARAP MAKLUM..



Fuh...!!! Memang melentik wa cakap lu nasi minyak dia..Cuma ayam masak merah kureeengg sikit la.. Tak kick sangat bagi tekak bawaan orang Jawa macam aku ni haa..



Kami anak berank makan sampai LICIN..satu tulang pun takde..Kata keluarga phirana kannn...Ko tengok pipi gendut tu..!!! Kalau nak kembang, memang tak agak-agak..Eh adik sape ni...Bukan adik aku ni..!!



Inilah doorgift kami..Doorgift katanya..kami orang kampung tak panggil doorgift ek..buat malu aje kalau ko sebut doorgift di sini..Kami panggil 'berkat'..Dalamnya isi nasi dan lauk sikit..Ini style 'doorgift' orang jawa dolu-dolu..Tapi sekarang dah tak ramai yang buat sebab agak membazir..


Yela, kat tempat orang tu ko dah makan nasi, lepas tu bagi nasi lagi kan..Kalau ada yang nak makan, takpelah jugak, kalau tak ada, sah sah dibuang..Tak ke amalan syaitan sudah terjadi disitu..



So bende ni siapa yang nak di makan...??
Akaaaaakkk jugak..


Balik balik, akaaaakk jugak..
Lama-lama yang gemuk, akaaaaakkkk jugak


Pulang ke rumah dengan hati yang gumbira. Perut sudah ketat la katakan...



Sampai sini sahaja..Hari sabtu yang ting tong la sangat..Entah apa-apa aje entry perempuan mental ni..




2 comments:

mahfudzah said...

hahaahhaa..nasi minyak kegemarann ku:D

FaRiHa said...

samalah..mau tambah 80 kali klo lauk die kencang kan

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review