Monday, November 29, 2010

Kenduri Kawin

at Monday, November 29, 2010
Reactions: 
Sapa yang kawin..???


Kalau aku cakap aku yang kawin, uolls rasa aku direjam tak oleh teman-teman cik buyung yang perasan primadona terhangat itu..?? Aku rasa bukan aja aku direjam, disodok tekak aku ni pakai kapak gamoknya kalau aku kawin x jemput-jemput diorang..


Yea, kawan-kawan aku memang brutal habis sampai nak kapak-kapak orang, bab bab kawin lagi la sensitif habis kan..


Tak sabor katanya sapa la yang dapat tawan hati aku ni.. Ecececeaaa, tawan katanya, aku yang banyak kali sudah ditawan dan hatiku diseret pergi adalah kan.. Ni kira kenduri sepupu belah bapak aku kat Jelebu..


Pagi-pagi, sudah dikejut bangun oleh petiran suara Makcik Hang Tuah..


'Kakak..!! Bangun..!!'


Meloncat aku.. Pastu tido semula...ngeh ngeh ngeh..


Apa kekdahnya pukul 7 dah bangun. Mimpi baru nak bermula oi... Kalau sempat bermimpi malam pertama dengan anak raja ke, aku tak kan sesali apa-apa pun dalam hidup ini...




Hak hak hak.. x boleh blah langsung, tak nak kalah tu.. Kau tengok bertapa sembapnya muka, macam Aso-Aso yang dipaksa jual sayur kat pasar pagi-pagi


Sepanjang perjalanan aku adalah kroh kroh.. Sempat la jugak menitikkan sedikit air-air azimat..hehehehe.. Mana taknya, sampai kol 12 aku terbongkang, nasibla kan sape-sape yang terpaksa melihat gaya tidur ku yang macam king kong ni.. Kepada abang-abang yang jaga tol, yang memotong kereta aku, memang hari bertuah korang..Jarang aku membuat aksi luar dugaan


Selingan: Tadi ada abang tol kenyit mata angkat-angkat kening kat aku...


Motip selingan: SAJA.. hehehehe



Pukul 12 tghari camtu, sedar-sedar je sampai dah..Eh eh dah sampailah, bangun tegak, betulkan tudung, kesat air-air azimat sikit, test nafas sikit, haa haa, ok good tak ada bau.. JOM MELANTAK... Tema pengantin adalah merah.. Uii, silau mata den..



Nasib la aku tak pakai merah. Kotla kan, tetiba tetamu datang "Ni mak pengantinnya ye.."


Perghhh..!! Mendapat la aku di situ kan..Nak ngangguk ke tidak.. Kalau ngangguk dapat duit, kalau tak ngangguk, rugi-rugi.. Duit punya pasal, angguk saja..hehehehe



Kenapa aku bolat..??? Sendiri kepelikan disitu.. Nampak sikit-sikit ala bebola ikan la uollss


Bila sampai dah terlalu awal, jadi orang pun belum start makan... Aku dah start meroyan ni.. Eh korang tak lapar ek..??? Ke perut korang ni perut besi..?? Lunch time sudeee.. Aku kalau tak makan, tak boleh bernafas, kalau x bernafas, aku boleh mental... WAH..!!! melalut..



Makcik Hang Tuah yang duduk kat sebelah aku dah muka toye je kan sebab eh eh, belum ada orang makan ke..??


Mak aku lagi la kecewa, muka steady je beb, tapi dalam perut, hanya anak eh si Cik Buyung sorang je yang tau.. LAPOR LA TU.. hahahaha


"Ok, para hadirin dijemput ke khemah hidangan untuk menjamu lauk-lauk yang ada"



Aku pandang sebelah... Hoh..!!!! Dah takde dah mak aku....Si Gendut pun menghilang..Pantang betul dua beranak ni bila sebut pasal makan..



Sepupu aku yang perempuan tu,. Dia ni anak ke berapa, wallahualam..

Ramai beno adik-beradik.. Nak nak, muke spesen je kan masing-masing ..

Salam yang ni, tetibe ada yang muka sama datang salam aku lagi..


Eh bukan tadi dah salam ke..??


Mana ada.. Haa ni mesti si polan la ni yang salam akak tadi

Aku termalu sendiri.. Cisss...





Pengantin lelaki bukan nak toleh belakang pun bila naik pelamin. Kemain laju. Sekali kalau tak perasan, yang diheretnya tu tangan mak andam naik ke pelamin, kecoh jugakla sekampung.. Tak pasal-pasal malam pertama ko tidur luar kan... Sangap la ko seminggu disitu




Bunga telur kami.. Tantek kan..??? Tak payah susah-susah nak cucuk, sangkut yo kat besi.. Kalau xde besi, hidung ko pun jadi

Bila perut sudah ketat, senyum-senyum, salam-salam, apa lagi, ca alif but la... Sebab mahu ke Jeram... WEHOOOO...!!!




Diakhiri dengan muka kekenyangan anak-anak phirana.. Woi..!! Lemak tutup.. Kantoiii


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review