Thursday, November 11, 2010

Jurutera Blog

at Thursday, November 11, 2010
Al kisah...

Tet tet tet tet..!! (*Mesej Masuk)


Perempuan Buta IT: Fa, apa kata kamu mencantikkan blog aku..Tak reti la nak buat macam blog kau

Perempuan Cantik: * Hidung kasi kembang dulu sebelum balas mesej..Cantik ek..?? Hik hik hik. Aku bukan buat sendiri, template blog aku download dari website, pastu ubah-ubah la sana sini..Ko pun boleh buat. Senang aje

Perempuan Buta IT: He he he..Tak reti siut..


Oi oi oi..nama je bakal cikgu kan, tapi buta IT..Karang-karang disuruh ajar subjek IT, anak murid baru acah soalan killer, takkan mu nak mesej aku kot sekadar nak bertanya..Boleh je aku ajar ko, tapi lepas tu aku sekeh ah sampai jenduiii..hahaha..



Perempuan Buta IT: Cuba kau type 'kokde', masuk dalam blog aku..Tengok la macam mana rupanya..Kesian la kat aku..


Aku punya baik hati, cuba la tengokkan blog dia..SEKALI....



Oit..! Ini blog atau, setinggan..Memang daif uollss..Keadaan adalah lebih teruk dari gambaran di atas ye..Jangan terpedaya..


* Sebelum tu..tumpang lalu ye cik kokde, mahu mengumpat blog kamu ini..kamu harus dengar zikiran saya 1000 kali.. (sampai sekarang aku tak paham nape guna nama KOKDE tu..dari zaman lelehan hingusan lagi..ADEHH)



Keadaan Sebelum: gambar adalah kecik nak mampuih..semut tengok pun still kena pakai kanta, profil pempuan buta IT masih tunggang langgang, kalendar yang di install adalah dari zaman tentera Jepun

Repair gigi orang pun x sesusah ni cik kokde oi..

So untuk memuaskan hatinya, aku pun memilih beberapa template yang berkenan di hati..Aku bagi dalam 30 sample..kemudia dia YM aku..


Kokde: Fa..!! Cantik-cantik la..Yang ni lawa, yang tu comel, yang ni pun sweet (tetibe buat perangai pempuan hilang kawalan)

Pempuan Cantik: Oit oit..!! Over oh kamu..pilih satu saje..takkan semua nak sumbat..

Kokde: Amik yang ini je la..nampak fresh..


Layan kan ajalah minah ni kan..


Lepas dia pilih template, aku kelentang kelentung betulkan dari A sampai Z..Tambah mana yang patut, ikut selera aku..

Bina blog yang ala-ala gugurl sikit, tulisan kasi ada style, tambah jam, calendar ZAMAN MODEN (zaman moden ye, kasi besar sikit tulisan), kasi lighting yang best-best (sebelum ni macam blog BOMOG TARANG), pilih gambar muka yang siap (sebelum ni, muka adalah separuh siap, harap maklum), dan tambah gadget yang boleh kasi blog ni hidup (sebelum ni, blog adalah di peringkat terakhir sebelum dikebumi)


AKHIRNYA.....



JENG JENG JENG...(perempuan sewel nak kasi surprise ni)










TADAAAAAA.......!!!!


Tantek tak....????

Ada tapak sulaiman pink lagi..hak hak..Baru la nampak gugurl kan..

Baru la rasa excited je nak masuk blog kokde ni....hari ni nak masuk, esok nak masuk..Kalau boleh, sepanjang laptop terbuke, sebolehnye nak bertahan selama mungkin di blog kokde..On je laptop, tengok blog kokde dulu, nak tutup, layan mata di blog kokde dulu (over di situ ye, meh aku haiyaaarkkkk kan kamu)...

Kalau orang dah berkenan dengan blog kamu, akaaaakkk jugak yang glamour, akaaaak jugak yang kaya...

Sebelum menyerahkan blog tu ke empunya badan, aku tak install nuffy lagi..so me mesej dia la..


Gugurl: Kamu, sila confirm kan registration nuffnag di email ye..

Boboy: Ye ye, aku confirmkan..


So, si gugurl pun membuka la akaun nuffnang si boboy, sambil letak add di blog si boboy..


Gugurl: Aku dah letak nuffnang dekat blog kamu..Tengok, dah ada iklan pun..

Boboy: Iklan..???



Uollss tengok la sendiri soalan si boboy tu kan, mana tak si gugurl rasa nak lempang aje..

Sekian...kokde, kalau blog kamu famous, kene promote blog gugurl jugak tau..


2 comments:

♥ kOkDe ♥ said...

ahahaha.... tentiu jurutera ku cyg..... heeee

Fariha said...

klo x buat, x sayang la kan..?

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review