Saturday, November 20, 2010

Tunggu Anak Cucu Datang

at Saturday, November 20, 2010
Reactions: 
Itula keje mak pak eh masa Aidiladha yang lepas.. Anak yang ada dirumah masih tidak cukup memeriahkan suasana kan.. Eh aku kan total ada 9 adik beradik, sorang dah meninggal, tinggal la 8..


Alamak..!! Kantoi kakak ai duduk terkangkang..Ko tengok laki dia tu, dulu masa mula-mula kawin, malu kemain..Sekarang, x kisah dah..Aku suka orang tak malu ni..Cepat mesra katanya..


Memang meriah gila la, nak nak masing-masing ada anak sorang kan..Masing-masing dah kawin..akaaaakkk jugak yang masih bujang. Mana nak sumbat 20 orang manusia dalam rumah ni kan..Jalan pun, wajib langgar bontot dulu..

Mak Pak aku kalau tang anak-anak datang, memang suka masak-masak ni..bukan setakat 1 menu..Ni 2 menu kooo.. Pagi-pagi aku bangun, eh eh dah siap semua, ingat baru nak tolong.. cea cea..dan dan nak tolong..Aku bangun pukul berapa kan, jaga nasi impit punya pasal..



Nasi Ayam dan Soto..weeehooo..!!!! Ni baru separuh meja ye..Jangan tertipu, sebelah lagi tak termasuk..Camera kecik yo..


Masing-masing gaya Shrek tak makan patploh hari..Mak Pak eh makan kat dapur, anak nangis kat depan pun tak diendahnya..Lantak ko la sana kan..gituu


Abang: Eh, anak ko nangis tu..

Kakak 1: Bukan anak aku la, anak ko la.

Abang: Sejak bila anak aku nangis suara jantan..Anak aku perempuan la..

Kakak 1: Haah ek..Ko mana ada anak laki


Berlari la kejor anak kan..Bila dah makan, tak pandang kiri kanan, masing-masing feeling bujang...



Aku ada 4 anak buah..Tapi masing-masing perangai nauzubillah..Aku adalah menjerit aje seharian tu


Syamil, ha ha..!! Jangan, jangan..ep.!!!

Syafik..!!! Jalan pandang depan...karang terhagul nanti..jendui pulak kang..Awak tu dah la semulajadi jendul

Batrisya..!! Jangan panjat tingkap..Nenek marah nanti..!!


Oiiitt..!! Penat makcik tau..berpoloh-poloh marah anak buah..Aku kan makcik tiri yang garang..hakhakhak..Mereka adalah sangat takot dengan aku..jegil je mata, berdesup lari belakang mak masing-masing..Awas..!!!!

Makcik hang Tuah pulak, risau pasu bunga nya pecah..hakhakhak..melilau je mata tengok budak-budak tu kalau-kalau nak capai pasu kristal dia.. ADOILAAAA..


Si kecik, Batrisya.. Suka nangis, suka ngengada.. Awas kalau datang rumah nenek tahun depan gembeng-gembeng (kuat menagis) lagi, makcik mok tinggalkan aje kat tepi kubur tu tau.. Nak..??



Syamil: Budak kecik ni aku rasa dah besar jadi chef la..Suka benar dekat punat gas dapur tu.. Kepelikan di situ



Syafiq: Sikit-sikit ayah, sikit-sikit ayah..emak ko macam tak wujud pulak


Baru 4 orang dah tunggang-langgang rumah..Tapiiii, mak tetap soka..Kotla tahun depan bertambah 8 orang ke.. PENGSAN...!!!!

Aku akan jadi super-duper garang..Aku sekeh je sorang-sorang..

Dalam kol 8 macam tu, diorang masing-masing angkat badan, sudah berat katanya.. hihihi


Sekian.. Selamat Hari Raya Aidiladha uolsss...


p/s: Jangan ditanya apa yang budak-budak kecik ni panggil aku.. Mak aku la ni, ajar-ajar panggil 'MAKCIK MOK'...tsk tsk tsk..Mak sentap noksss..



0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review