Friday, November 19, 2010

Kontroversi Sebelum Raya Aidiladha

at Friday, November 19, 2010
Reactions: 
Sebelum tu, aku kasi tau di mana aku beraya tahun ni...

Mestilah di siniiiiii







Di rumah ku yang terchintahhh...



Kenapa aku tak balik kampung ek..??

Itu kena tanya makcik Hang Tuah (mak aku)..
Dia yang decide, jadi aku dengan suka hatinya menjerit HOYEE HOYEE.. (lagi mak suka nyahh)

Muka ada manyaakkkk senyum.. Mesti ada yang terpikir, tak kan atuk aku takde kol suruh balik kampung ke.. Maunya takde... Sorang kol mak aku, sorang lagi kol adik aku..


Aku..??? Takde sape kol sebab aku cucu derhaka.. muahahahaha.. Pedulikkssss..



Sehari sebelum Aidiladha..


Adik Gemuk: Kak, pagi tadi atuk ada telefon banyak kali..

Kakak Cun: Hah..??? Dah tu, ko angkat tak..?


Adik Gemuk: Mestilah tak..Ada 3 misskol

Kakak Cun: Kejam gila kooo..Tapi tak boleh lawan kekejaman aku la..hahahaha..Mesti nak suruh ko balik dik..


Adik Gemuk: Tak nak aku...!!! Ko ar pergi..nanti aku suruh aku ibu hantar ko balik kampung ek..??

Kakak Cun: Boleh aja..(
sambil gelak setan)



Dua hari sebelum Aidiladha


Mak Aku: Kak, tadi nenek telefon..


Kakak Cun: Hah..?? Kenapa pulak kali ini.?


Mak Aku: Macam biasalah..Suruh balik kampung, raya kat sana..


Kakak Cun: Dah tu, ibu jawab apa.?


Mak Aku: Ibu cakap la "
Ala mak, buat apa la kitorang balik, nanti dikata anak-anak Awar curik kuih lagi"

Kakak Cun: Dah tu nenek jawab apa ibu..?


Mak Aku: Nenek kau terkejut la, dia cakap macam ni "Kok kau tahu.."..Lepas tu, ibu cakap la "Ala mak, Awar tau la semua tu"


Kakak Cun: Habis tu ibu, kita raya mana tahun ni..?


Mak Aku: Raya rumah kita la..Ko nak balik kampung ke..?? Malam nanti ibu hantar.


Kakak Cun: Boleh aje..(gelak setan lagi)



Entry kali ni ada kontroversi sikit, lepas aku cerita ni, lantak ko la kan nak pikir yang family aku ni jahat ke ape ke..Tak kenang jasa ke..Aku tahu, walaupun ramai dikalangan uollss adalah kawan aku, tapiii tak semua sokong aku..kadang-kadang mulut kawan ni, lagi hina dari anjing..Serius..Depan cakap lain, belakang aku, ko kutuk aku depan orang lain... Kau harus sedar ye siapa kamu yang aku maksudkan..Muka dahlah tak cantik, badan macam tong drum, mulut macam hanjeng..memang package..Aku punya blog, suka aku la kan (
Tetiba lari tajuk)


Tapi inilah yang terjadi bila kami sudah sentap..!!! Kene diajar sikit supaya keluarga kami tidak dikotak-katikkan..



Fine, bila hari raya je sibuk la kol suruh balik. Bila dah habis raya, sibuk la jaja family aku curik kuih kan..Awas...!!! Raya aidilfitri tak lepas lagi. Kol la anak-anak lain yang selalu dibanggakan tu, suruh balik kampung...Kami nak raya rumah sendiri..Sudah penat..Mak dan bapak aku pun sudah ada cucu..
Jadi adalah better tunggu anak cucu datang rumah..

Sekian...


p/s: Cik Buyung sedang mengamuk ketika menaip entry ini. Marah ni ... Ceaa.. muka marah, tapi reaksi macam popeye.. Apadehelll



0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review