Sunday, December 5, 2010

Eh Eh..!! Aku Kat Mana Ni..??

at Sunday, December 05, 2010


Sape yang tak tahu aku kat mana lepas tengok gambar ni, wei, baik ko jadi Pak Mat Tempe je la.. Bangunan ni pun ko tak dapat cam kan kat mana...?? Alien pun boleh jawab soklan aku


YES..!!!! I'am in KL right now....


Sape-sape peminat aku, nak mintak sain kat baju ke, kat pipi ke, marilah kite berjumpaan, aku ade buka booth 'Bergambar bersama Buyung' dekat tepi eskalator LRT bukit Jalil... (hakhakhak)



Sape-sape yang aku tinggalkan di Johor tu, sila jeles.. ngeh ngeh ngeh. Kau tahu siapa dirimu yang beriya-iya menahan aku pergi KL.. Ate ko gila aku tak pergi sebab ko..??


Selamat tinggal Romeo, jangan kau seru namaku dalam doamu, nanti aku terbalik cepat... Woi, naik LRT pun aku tak lepas lagi, at least kasi aku pro dulu jalan KL..


Oh ye, aku datang KL sebab nak masuk kursus biotechnology entrepeneurship program dekat Technology Park Malaysia (TPM) Bukit Jalil.. Yang tu kite cerite kemudian-kemudian...


Sebelum mak aku hantar ke TPM tu, mak aku ni ha, beriya benor nak melawat bakal menantu-menantu kesayangan dia... Mula-mula memang perangai menantu, kot la nanti, tetibe jadi hantu kan.... hak hak hak..


Di depan asrama UM.



Mula-mula jumpa bakal menantu yang bongsu dulu, dekat UM, sambil tengok adik aku sekali. Mak aku tu, beselah, datang je tak sah kalau tak bawak kerepek untuk anak. Separuh bonet je didedikasikan untuk kerepek.. KEREPEK KEREPEK KEREPEK


Aku pun dah naik kerepek jadinya..


Ko tengok...??? Ni dah termasuk kerepek untuk menantu sekali.. Akak jugak yang kene jadi tiang tempat sangkut plastik kerepek.. YENNADEIIII...


Alamak, tak nampak pulak bakal hantu makcik Hang Tuah tu nanti. Nampak separuh je. Mamat ni jenis yang mempunyai tatatertib yang tinggi, dan adik aku pulak, jenis tatatertib rendah atau senang kata mental lintang pukang.


Adik aku kan kalau bercakap, macam orang tu ada kat planet lain. Cakap sikit nak punya kencang kan, mamat ni pulak, alahaiiiii... Rasa nak tampal telinga kat sebelah mulut dia. Mak aku cakap, 'Tak sesuai betul Wan dengan kau dik, dia tu sopan, ko tu, hurmm paham-paham sendiri la..'


Terus minah tu sentap tak sedarkan diri.


Padan muka ko.. Sapa suruh suara macam petir kan, dapat balak suara Siti Nurhaliza, Mendapat la perlian dari makcik Hang Tuah.


Info keluarga: Makcik Hang Tuah tak suka menantu dari Kelantan. Tapi kalau dah terdesak, boleh yoooo.. hahahaha. Eh aku suka tau.. hehehe.. sebab hensem, sedap dipandang waktu malam-malam.. kih kih kih


Entah apa-apa info aku... Hahahaha



Kebosanan menanti bakal adik ipar turun.. Dei tambi ! Nak jadi adik ipar aku kene tangkas, jalan kene laju, mana la tahu, nak kene bawak kakak ipar pergi shopping in case aku reject ko ke dan nak amik hati punya pasal, bawak pergi habib ke, jadi kene tangkas tangkas..!!


Masuk kampus orang kene vouge uollss.. Tak agak-agak spec hitam tu, baru la feeling this is KL yoo..!! (tetibe)
Apa ke hal nye ko ni Buyung pakai spec waktu gerimis..!


Aku kan gedik. Baru tau ke..??


Borak-borak sekejap dengan bf adik aku tu, then pergi jalan cari hotel untuk menginap malam nanti. Tak sempat jumpa bakal menantu lagi satu, sebab perempuan petir tu lembab bersiap. Tapi, kerepek tetap tak tinggal untuk yang sorang lagi tu.. ADEHHH...!!! nasib la ko kerepek..



Bila dah jumpa hotel, barang hostel aku pulak tak cari lagi, jadi weoll ke chowkit, sebab dari hotel tu jalan kaki je dah boleh sampai.. Mak aku tu takde tempat lain nak pergi selain Chow Kit, Mydin, Chow Kit, Mydin.... Sebab tu pengetahuan am aku tentang KL ni very the sempit.


Aku tak beli apa pun.. Mak aku naik kepelikan, sebab sebelum ni, pantang la nampak yang cantik sikit, terus kasi signal ngengada pada makcik Hang Tuah.. Si gendut pulak yang menguasai takhta.


Pantang ko mak aku offer, jawapan dia 2 patah perkataan je 'Boleh la'..Budak-budak sekarang kan, cakap je nak apa, semua dapat


Cuba kalau si gendut hidup zaman aku dulu, mau aku tarik rambut dia sampai botak kalau mengada-ngada

Ushar-ushar je.. Nak membeli memang xde mood kan.. Ikut bontot mak dara dan anak dara saja.. Perempuan cantik duduk belakang sambil snap snap aksi terlampau... hak hak hak


Tak gila ko kata, tengah-tengah orang ramai, aku terteleng-teleng amik gambar.. Memang sewel, tapi untuk tatapan uolsss.. Sanggup je aku.. (Eceh..! Padahal memang keturunan gedik kan)


Tengok tudung kat belakang tu, memang rase nak curik seluk dalam beg je.. Nak bayor mahal pulak...Eh ada aku amik satu, free je.. hahahaha.. Sapa yang percaya memang aku sepak..


Antara perkara yang memalukan ialah, aku terpaksa menapak area Chow Kit dengan baldi, hanger, sepit baju, gayung, dan berus baju.. PERGHH.. Macam Mydin bergerak pun ade jugak rase diri aku ketika itu


INSAPPPPP... rela bawa dari rumah. Rela jinjit Dynamo 2 L ke hulur ke hilir..


Dah petang macam tu, mak aku pun hantar aku ke Bukit Jalil, masuk asrama uollss.. Dari kecik sampai dah besar panjang ni pun, hostel hostel hostel... Macam ada jodoh pulak aku dengan bangunan yang bernama hostel ni kan..


Sebelum tu, kami makan di Mac D..!!! Wohooo.. boleh kikis makcik hang tuah makan set paling mahal.. Kalau pergi sendiri, menitik air mata segelas dua, baru boleh angkat set paling murah...


Dengan kekenyangan, sekali lagi aku menjadi tempat sangkut bawa naik barang-barang yang dibeli masuk bilik... nanti aku tunjuk gmbar hostel ek.. Chowww.. (Beradab sungguh kata penutup cik buyung)


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review