Friday, December 10, 2010

Orientasi BeST Program

at Friday, December 10, 2010
Ingat tak sebelum ni aku penah bagitahu aku dah masuk kursus BeST ?


Ada ? Takde ? Ke x amik tahu langsung ? Korang ni... sentap tau..!!


Apa itu BeST ? Ni yang setakat aku paham la, program ni macam train pelajar lepasan ijazah untuk memulakan bisnes dalam bidang bioteknologi. Tak kira la sama ada bisnes tu maju, lingkup, tenggelam tak timbul-timbul, atau apa-apa je la, program ni banyak membantu..


Eh eh, panjang pulak definition nya.. Kata tak tahu sangat kan.. hehehe.. Aku kan dah jadi manusia uollss, kesedaran diri sangat memuncak. No dreaming-dreaming putera raja datang di siang hari.. Jadi sebelum ni aku apa ek kalau bukan manusia ?? Hurmmm, ikan paus maybe.. Hak hak hak


Seperti biasa, setiap program ada orientasi. WAJIB ! So, orientasi aku kali ni adalah selama 2 hari..


APA..??? Sekejap aje..??? Sekejap waklu..!! Macam 2 abad nak habiskan.. Orientasi aku ni special sikit, orang lain buat kat dalam hostel je, aku buat kat Hotel 5 stars uollss.. Sila menjeles ye dengan Cik Buyung.. Sebab aku suka kalau ada orang jeles dengan perempuan cantik. Hehehe..Gurau gurau..


Hotel 5 stars adalah BEST...!!!
Kene pergi sendiri adalah TAK BEST..!!!


Ye, kene pergi sendiri ko.... Naik LRT lagi... Pagi-pagi, waktu orang masih tak nampak jalan tu, aku dah make up-make up macam minachi jual maruku, tunggu bas nak ke Bukit Jalil..Dah beratur nak tunggu bas, macam nak bayar bil Astro, ke macam nak keluarkan duit ASB... He he he... Shhhh.. Jangan teka kuat-kuat, karang makcik Hang Tuah dengar.



Hilang diva.. I dont like.. Very very dont like. I'am not look like a Diva anymore.. Oh..!! Macam mahu menjual di Chow Kit..!!



Bertolak pukul 6.30 pagi, sampai dalam pukul 8. Gila lama kan... Penat tak payah cakap la kan, rasa nak memaki je sehari suntuk.. Ni kalau kat Melaka ni, dah boleh 10 kali pusing-pusing A Famosa.


Masuk je Hotel Istana, aku adalah kekaguman.. ! Fuiyoooooo...!!!! Mulut sudah melopong selama 2 minit... Tapi masih x puas melopong gara-gara kekaguman melampau.. Sumpah aku jakun, dah tahan je kaki ni dari melompat yea yea pergi hotel, pergi hotel..!!




Kaunter receptionist je dah sama panjang dengan rumah aku. Camno tu..??

Pukul 8 pagi cam tu, weoll register dan sesi orientasi pun berlangsung.. bla bla bla..

Bila aku sebut bla bla bla tu, tak penting pun ok...

Inilah dewan orientasi kami.. Besarrrr.. Ada 150 orang semuanya. Sesi pagi dan tengahari adalah boring.. Pandang muka orang yang sama.. Sekejap-sekejap ko, sekejap-sekejap ko.. Alahaiiiii


Makan adalah waktu yang paling ditunggu-tunggu sekali.. Bukan aku sahaja, tapi seluruh umat yang berkampung di dalam dewan itu. Bila makan kat hotel, aku jadi perempuan hilang kawalan. Tetiba lupa ingatan sekejap yang Eh! aku diet ek..?? Ke tak pernah diet ek..?? hehehe Itulah dugaan perempuan gemuk. Mudah lupa ingatan..!

Part paling aku suka ialah tandas dia.. FULAMAKKK..!!!! Rasa nak tidur dalam ni pun ok dah.. Gila kencang kan.. Nak guna pun rasa sayang je.. Nak berak lagi la kan.. Macam tak sampai hati uolss.. hahahaha... SEWEL..! Since orientasi ni adalah selama 2 hari, maka kami akan tidur sini untuk malam itu.. wohooo..!!


Dalam hati, kaya gila Biotech Corp ni kan. Boleh taja 150 pelatih dalam hotel mewah ni.. Saat yang dinantikan pun tiba apabila setiap orang di beri kunci bilik masing-masing..


Inilah bilik kami. 1922. Sempat ku pahat kenangan di sini, dimana ku ukir nama 'CIK BUYUNG' di kepala katil.. hahahaha.. tipu je yob..


Time ni kan, nak cerita sikit. Tsk tsk tsk, tapi nak nangis dulu. Weollss 3 orang yang akan duduk sebilik dalam bilik 1922 ni, tak dapat masuk dalam, gara-gara kad yang pihak hotel bagi, tak boleh bukak pintu.. Lama kot tunggu kat luar, puas la di gesel-gesel kad tu kan, gesel gesel, merah ! Gesel-gesel, merah ! Kami sampai duduk berkampung depan pintu bilik tu, gaya makcik jual direct-selling.


Last last panggil hotel manager, set up balik kad kunci tu.. Jauh kot nak pergi lobby panggil manager. Bilik tingkat 19. Lobby dekat groundflour. Menggugat kesabaran betul.


Masuk-masuk je.. mulut masing-masing ter WAH WAH... Aku sopan sikit la kan. Senyap je, padahal dalam hati WALLLAWEIIIII..!!!! Jom tengok tandas pulak

Transperant uollsss pintu bilik mandi ni.. Aku dah berangan kan, kot kot tengah mandi, ada abang room service masuk, tetibe errrr.. Tak nak cakap la.. maluuuuu. hehehehe..
Sorry, I've that kind of wild imagination.. Dont say you dont have..!

Bath tub..!! Malam tu aku berendam habis-habis san... Sampai kecut-kecut.. Habis semua mak nenek shampoo, shower foam, aku godak dalam satu tub. Kawan-kawan aku punya pun aku rembat. Punya nak banyak buih kan. Lepas je bilas-bilas, rambut aku keras..! erk.. Dasar shampoo murah..! hehehe



Malam tu pulak, pun weolls ade aktiviti. Sementara tunggu yang lain, gedik dulu. Itu adalah rutin setiap 10 minit..! Aktiviti malam adalah sangat best. Tak mengantuk langsung. Eh eh, bagusla kamu ni...

Keesokkan harinya, nak bangun dari katil yang empuk adalah sangat malas..! Nak nak katil die jenis letak bontot terus tak nampak orang kan... Terpaksa bangun dan mandi sepantas kilat kalau tak mahu sarapan buffet licin.. hehehehe.. Buruk benar perngai cik buyung.. Masuk hotel 5 stars je, tatatertib adalah kosong. hehehe

Turun-turun je, berdesup terus ke cafe, habis semua orang aku tepis kan.. Tapi uollss, ade kejadian malang di sini tau. Tsk tsk tsk.. Dimana, selepas aku berhempas pulas meredah kesesakan orang ramai amik sarapan, makanan aku telah di ngappp oleh burung gagak..cisssss...

Aku tinggalkan sekejap je dekat atas meja yang ada dekat luar cafe.. Binawe mu gagak..!! Jangan sampai ku bakar ekormu..

After breakfast, sesi ceramah pun berlangsung semula..Selama 8 JAM..!!! Pitam aku.. Time makan tak pitam la.. Hehehehe.. Semuanya pasal biotek, ada yang aku boleh paham, ada yang aku memang tak paham langsung, tapi mengangguk beriya-iya serupa belaja bende alah tu dah sepuluh tahun. Padahal nan adoooo..!

Lunch time..! Sesi yang paling aku suka. Boleh makan secara pukal. Eh, ni semua bukan aku punya tau..Diorang ni ah sesoka hati tak habis bagi ke aku. Last-Last bila abang waiter tu nak angkat pinggan, sekejap-sekejap dia tengok muka aku, sekejap-sekejap tengok pinggan-pinggan depan aku, nampak macam aku yang melahap sorang.. DEI YENNADEI...!!

Ni member-member baru aku. Since aku sorang-sorang kan, jadi dapatlah mereka ini. Ada sorang lagi, tapi dia tukang amik gambar pulak.. Dalam pukul 5 petang, orientasi pun selesai. Weolls kemas-kemas untuk balik ke hostel secara SENDIRI ye..! Takde sewa sewa bas ni. Naik LRT. Pergh, menduga kemarahan betul. Nasib la dah makan sedap pagi petang siang malam. Sekian sahaja laporan orientasi saya. Sudah malas..Bye..


p/s: Sekali lagi, penutup yang berkhemah


4 comments:

Anonymous said...

ko masuk BEST ke fariha? aku baru tak la baru sangat habis BEST bulan 10 lepas....kat trganu jer.....best siot BEST kat luar kan......jeles2....

Fariha said...

haah..dah 2 minggu aku masuk..eh best la kan..nak nak part orientasi kat hotel tu...tesdec wat orientasi kat mana??

nadiah said...

eh atul x join ke? ke dia join BEST tmpat lain...

Fariha said...

die mula-mula join kak nad. tapi last minit tarik diri sebab mak dia x brapa suke kontrak BeST ni.. So, sempat dtg kelas stgah hari je..

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review