Sunday, December 12, 2010

Tak Duduk Diam

at Sunday, December 12, 2010
Bukanlah Cik Buyung namanya kalau hari cuti terperap di bilik, kalau desperate sangat takde orang ajak jalan, bangla pun, bangla la uollsss.. Aku pasrah...!


Eh tapi kali ni bukan jalan dengan bangla ye uolsss..! Eii, tengok kaki la kan.. Merayu-rayu sikit dalam FB tu, terus ada yang offer..


Well, jodoh jangan ditolak... perampas jangan di cari..! hak hak hak. Entah apa-apa...
Malam sebelum Awal Muharram tu, aku dah berkira-kira, sapa mangsa yang nak dikikis untuk hari cuti.. Jadi, satu mangsa sudah menyerah diri... Yesss..!!


Iaitu adik lelaki aku sendiri..!



Awal-awal dah pesan, "Esok pukul 10 aku amik kau. Siap cepat-cepat. Lambat aku tinggal je"
Erk ??? Aku kakak ke kau yang kakak ni. Sesoka hati batu dia ngarah-ngarah kan..


Tapi, apa-apa hal pun, kalau bab berjalan, kol 10 dia suruh siap, kol 8 aku dah tercongok depan pintu dengan sengihan panjang...



Pukul 10, adik aku amik dekat kolej, dan bawak pergi rumah awek dia. Pergi dengan awek dia la senang kan. Awek dia ade kereta, adik aku kan papa kedana. Gunakan segala kemudahan awam di depan mata.. Wakakakaka.. Jahat gila..!



Aku yang super duper comel di hari kejadian... Comel kan ??? Ke macam jenglot ??? hahahaha bongok..!


Sebelum pergi jalan-jalan, adik aku tanya, "Ko nak makan tak ? Aku nak masak mee racun ni.."


"MASAK ???? Cuba ko lempang aku sikit.. Ko tu, mandi pun malas, ni kan masak untuk aku..!"


Saje la tu nak tunjuk skill depan aku, nasib sedap. Sampai tertambah-tambah pulak. Ala, part tambah tu bukan sebab sedap sangat pun, senang kau nak cuci kuali. Hak hak hak..!


Mula-mula aku xde idea nak pergi mana, lepas tu bebudak ni nak bawa aku ke Low Yatt dan Times Square.. Belasah je la Labu...



Ye, aku kan muslimah sejati. Sambut Awal Muharram kat Times Square. Hahahaha. Biadap punya manusia..


Caldina uollss...!!!! Aku masih lagi sawan dengan kereta ini. Makin menjadi-jadi. Setiap hari kena ambil ubat penenang..!


Jalan nak ke Times Square tu, jam yang ampun... Eh korang ni tak reti-reti sambut Awal Muharram kat rumah ek..!~ Nak jugak sama dengan aku sambut kat Times Square. Xpe, kite sama-sama biadap. Hahahaha..!



Aku yang pertama kali pergi Low Yatt. Sempat jugak la aku survey harga telephone nokia E5 yang aku baru beli tu.

Saja nak tahu kan, kat sini lagi muarh atau tempat aku yang murah.. Kesimpulannya, kat Low Yat mahal uollss..!
Aku beli nokia E5 kat Batu Pahat baru RM 750, kat sini berapa ek, sekitar 800 lebih tak silap aku.

Perghh..! Cekik darah nak mampuih.. Ni yang ori ni, bukan yang dari pengedar lain, pengedar nokia.
Dekat tempat yang aku beli, 800 lebih kau dah boleh angkat BB yang paling cikai. Ha..! Camno tu..

Sapa kata sini murah..? Memang terbukti tidak la kan..



Awek adik aku yang semakin tombam..! hahaha. Asyik kene paksa makan je, mana tak naik berat.

"Kita makin gemuk la, jeles tengok akak dah kurus, akak dah macam orang lain.."


Terima kasih Jaja, jangan bimbang, akak restu kamu berdua.. wakakakaka..

Mati la dapat kakak ipar macam aku..

Pergi Times Square pulak, jengok dekat tempat yang ada roller coaster semua tu. Jenguk je la. Bukan main pun. Diorang ajak main, dan aku memberi alasan, xnak susahkan makcik cleaner bersihkan muntah aku kelak...!


Hahahaha.. terbaik wok gua punya alasan..



Ate kau gila suruh aku ber roller coaster bagai dengan ayu-ayu macam ni..?? Hilang bulu mata palsu akak ni dik...


Tak puas lagi berjalan, weolls sambung main bowling pulak.. lama gila tak asah bakat balingan STRIKE MAUT Cik Buyung.. 1 game, 9 9 strike wa cakap lu...

Percaya..???



Suka gambar ni..! Kerana... Hehehehe..


Kat sini peraturan ketat sikit. Wajib pakai stokin. Kalau xde, dipaksa beli. Rm 2.50 pulak tu. Mula-mula, orang dekat kaunter tu tanya, "Ada stokin ?" Dengan yakin jawab " Ada".


Jadi lepas la kan kat situ dari kena bayar extra. Tapi...
Bila time nak amik kasut bowl, memang kantoi la kan. Orang yang jaga kasut tu tanya, "Ada stokin ?" Jadi weolls jawab la " Ada" jugak..

Sekali dia kata "Kasi tunjuk ?"


Oh oh oh..! Kelam kabut di situ.. Hehehe. Mulut dah cakap ADA kan tadi.. Terkantoi sudehhh.. Terpaksa membeli..


Dalam nak magrib tu, weoll singgah ke Tesco Cheras, diorang nak cari bahan untuk masak siakap tiga rasa. Itu sudah bagus kan.. Hebat betul adik-adik ipar aku ni kalau bab mengipas aku. Pandai mengambil hati. Adik ipar yang sorang lagi tu, amaran..! Nak ambil hati, kene ke Habib..! Tu je cara ko nak lepas... Muahahaha


Kakak ipar korang ni kan sebijik macam jenglot tak bertuan, demand mengalahkan puteri raja. Tu pasal tak kawin-kawin. UPSS..! hehehehe







0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review