Tuesday, April 12, 2011

Makan Di Vivo Pizza

at Tuesday, April 12, 2011
Cerita lama sebenarnya.. Ni aku kepam zaman anak dara nenek aku.. Kehlas tak..?? Saing-saing kebaya ketat semua tu.. Meletopsss sangat.. Minggu lepas kan aku ala-ala Donald Trump pergi kerje naik elikopter kan, kaya tak hengat, terus roger-roger minachi

'Kamu, jom keluar. Kita tengah kaya ni, tak biasa la pegang banyak duit'

Kah kah kah..

Esoknya hari Sabtu, plan baikkk punya, keluar pukul 10. Asalnya ialah perut naga aku ni tetiba nak makan domino dan tengok wayang cerita ape entah. Nak pergi KLCC tapi, boriiinggggggg gilak asyik masuk wayang TGV, last last tuju ke Times Square. Malam tu kemain gigih aku google, ade ke tidak Domino di Time Square.

Sekali tak dok..!!!! Grrrrrrr.. Ko ni taknak kaya ke kan, aku nak buat pelaburan perut, ko main larik-larik pulak. Sudahnya, ke Vivo sajok. Entah apa punya brand pizza, aku bedal je..


Sampai-sampai je, terus aku bersuara *apakah ayat daku ini

'Kamu, nak makan ape, order je. kiteeeeee bayar.. Yang mahal-mahal tau. Boleh bagitahu dalam blog'

Kah kah kah...

Disebabkan perut kami ni bukan lah kategori buaya, tapi ketogori burung merpati, order tiga menu saje.. Dia saje tak nak amik mahal-mahal, takut ada orang salah anggap kita anak Tan Sri...

Masa ni dalam pukul 11 tau, masa nak order tu, ad tokey dia datang kat tempat weoll..

"Sikijap haa, itu oven belum panas, you tengok tengok dulu ha..''

Awal sangat ke aku sampai sampai oven ko belum nyala.. Pukul 11 kot.. Tapi servis dia adalah cepat, ke sebab aku customer fes..??? Nampak benor la kelaparannya

Ini adalah menu aku, yeay..!! Coke 2 cawan.. kah kah kah... sorry sikit, ni dua dua minachi punya. Aku tak order air, ikut sunnah nabi, minum air setengah jam lepas makan ;P

Aku order ini, tak tahula apekebendebala ni... Dalam gambar macam sedap.. Memang sedap pun, tapi kalau makan sikit, boleh la.. Kalau makan banyak...~ Mengemop la pekerje situ muntah kooo... Muak sikit la uolsss... Bercreamy-creamy kan

Ini dia minah yang minum coke 2 gelas itu. Sila close up sikit muka dia, mana tahu, boleh tilik kot kot dia ni kalau makan macam hantu raya ke, depan-depan berlakon makan sikit ke.. Kan..~

Ke aku yang hantu raya ni..??? kah kah kah.. Tapi kan, aku order BBQ chicken dia, memang sebijik macam yang Domino, kira lepas gian la.. Masih tak boleh lawan domino sebenarnya.. MAHU DOMINO...~~~~ Kan dahhh. Meroyan sekejap. tengok gaya pun tahu dah kan, sedap. Terstim-stim mata..

Tangan aku time ni tak boleh nak kawal. Itu nak, ini nak, yang dekat meja orang lain pun nak.. Yang meja sendiri pun sampai tarik-tarik nafas nak habiskan, dah pandang menu dekat atas 2 3 meja orang lain..


Olololo, baget comel la tu, baget boleh kempis pipi tu lepas belasah spagetti dah besar. Pipi boleh ditutup, perut yang berlipat..?? Ko iron pun perut tu, takkan rata tak...

Bila perut dah hepi, apa lagi... Movie time...!!!! Mula-mula ingat nak tengok cerita lain tau. Tapi tetiba minachi buat muka seram nak tengok certa Merong.. Wuwuwuwu. Ni kali kedua kot aku tengok.. Layankan aje. Kalau tak kerana Pak Rahman (Stephen Rahman) yang berlakon dalam cerite tu, tak hengen tak aku nak ulang banyak kali..

Eh, walaupun cerita ni dah berminggu-minggu dalam pawagam, tetap ramai okeh yang datang tengok. Hampir separuh panggung penuh. Dan aku telah terkejut. Terus aku cakap pada minachi,

"Kamu, mesti ramai yang datang hari ni, keadaan sama macam kamu tau"

"Kenapa pulak macam kita..??"

"Mesti diorang macam kamu, dari Kelantan datang KL jalan-jalan"

"Cehhh, tahula tempat kita takde wayang...!!!"

Aku dah barai gelak...

Kah kah kah....

Hampir-hampir aje, aku tertidur kat tengah-tengah jalan cerite, tapi bila part Umi Nazirah dah Pak Rahman masuk, terus bulat bijik mata aku.. ;P

Gendut aku pun nak ajak tengok lagi okeh cerita ni okeh...!!! Aku yang masuk kali kedua ni pun dah pitam, ko nak usung aku keluar pakai stretcher kah, nak ajak untuk kali ketiga. Cannot..! Cerita lain pulak.

Lepas tengok wayang, tak ada idea nak pergi mana. Jadi terus nak buat acara mingguan, iaitu coci mata dekat Jalan TAR.. Ngeh ngeh ngeh.. Takde tempat lain kak peah nak pergi, Jalan TAR la memanjang. Apa ko dah kene badi lorong tu ke..????






0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review