Thursday, April 14, 2011

Seharian Bersama Yang Tersayang

at Thursday, April 14, 2011
Lokasi kejadian adalah Zoo Negara.. Amacam..??? Hebat tak percintaan kami bersama binatang-binatang...??? Hebat ngokngek ko...! TOING sekali..!

Tapi best ohhhh... Yela, kalau penat kan...

By, belikan air

By, ayang lapar la

By, nak itu...!

By, majuk karang..!

Hahahahaha.. itulah kerja kak peah ko sepanjang hari di sana. Kalau tak makan, mesti minum, kalau tak minum, mesti merajuk.

Apa bala dapat awek cungorjeshot macam aku ni...! Kah kah kah


Bertolaknya adalah pukul 10. Cun cun sampai dekat Zoo Negara, adalah pukul 12. Masa tu matahari memang mencanak tak hengat la.. Sebelum masuk tu, aku dah siap-siap membeli air mineral 2 botol. Dia tu bukan boleh, jalan banyak sikit, air.. Jalan sikit, air... Boleh kering air tasik tu kalau tak dibekalkan air..

Waktu terik-terik macam ni, payung dan air sangat penting, dan abah ko yang betul-betul jantan tu, malu katanya nak pegang payung pink aku... Tskkk..

Masuk adalah mahal kepala hinggit..! Eeee murah la sikit kan.. Kalau 17 hinggit, aku boleh lagi la, ni 20 hinggit, beli tudung kat Jalan TAR, dpat 2 pasang tau.. Mencikkkk...

Oh ye, kalau ada sesapa yang mengidam nak ke Zoo lepas baca entry aku ni, boleh naik teksi kat LRT Sri Rampai. Lebih murah sebab lagi dekat.. Masa aku pergi tu, tak sampai 6 ringgit je pun. Dalam hati... Fuhhhh.. Nasib nasib, kalau tak... BY, BAYAR.. Muka garang kata ko... hahaha

Sebab murah, Takpe by, ayang bayar ek... Keh keh keh. Dalam hati, kat dalam nanti, siapla ko.. Hahaha... Ampun sayang, ayang tersuruh by belanja eskrem 6 hinggit tu.. Hahahaha


Disebabkan sekitar zoo ni banyak pokok-pokok, takdelah basah sangat ketiak tu sampai boleh mengalir kan... Nyaman je, tapi bila part yang takde pokok, dia punya laju jalan tu, macam nak kejar duit... Fuhhh.. malu la tu kalau-kalau aku nampak peluh termengalir keluar dari baju..

Tapi kan, serius, kalau orang lain aku agak geli, kalau gendut aku punya peluh kan, aku macam GULP..! Perasaan 'lain' macam.. hahahaha..


Pertama sekali masuk kawasan yang ada ular-ular, buaya dan katak.. Sumpah aku geli tang ular tu... Macam terasa-rasa kat tengkuk dia berjalan.. Rasa tak, rasa tak..??? Dan waktu aku datang kali ni, semua ular adalah hyperaktif.. !

Nak nak yang ada sekor ular king cobra tu kan.. Time aku datang dulu, dia tengah tido, kali ni, boleh nampak sebijik-sebijik dia panjat dinding nak cari jalan keluar...!!!

Baru aku tahu ular boleh panjang dinding yang rata tu. Ingat kan, kalau duk atas, tinggi-tinggi, selamat la.

Orang kata, bisa king cobra memang tak boleh diselamatkan. Kira terus 'jalan' orang kata...

Acik mintak maaf la yo.. Kebanyakan gambar adelah syok sendiri. Takde yang berilmiah pun.. Bila disuruh tangkap gambar haiwan tu, jawapannya...

AYANG COMEL SANGAT...~

Aku tak kata, tak kata.. Dia dia...


Aku lagi prefer Zoo Negara ni kalau nak datang, berbanding Aquaria ke apa, sebab, Zoo Negara, kalau masuk, adalah berbaloi-baloi. Kawasan luas, Tak habis nak jalan orang kata.. Nak masuk sini, terasa nak masuk sinun..

Senang kata, selalu bercanggah emosi la untuk memilih jalan yang best.. Round 3 jam pun, belum tentu dapat tengok semua tau..

Tu aku kata berbaloi.. kan by kan..?? Pinggang by pun ayang ushar macam dah kecik sikit ;P


Camera semua adalah pada dia, mana boleh nampak awek die senyum sikit.. Yang, amik gambar. Yang, amik gambar.. (keh keh keh.. Padahal aku. Setiap ceruk. By, amik gambar. By, sini by gambar)


Lepas je masuk kat tempat yang haiwan melingkaq-lingkaq tu, terus aku heret pergi tengok Makcik Hari... Hihihi... Dia tengah main-main sesama sendiri, sangat seronok. Tapi sangat rugi la. Sebab kan, dulu minachi ada kasitau tau, itu Makcik Hari, kalau mood dia baik, dan dah rasa lama tak mandi, akan berenang-renang dalam kolam...

Tapi disebabkan sudah dua kali aku datang, masih keadaan itu jugak, anggapla dia dah pakai deodarant untuk setahun.,... Ku keciwa..

Dan aku tercari-cari jugak kandang beruang, tapi tidak keterjumpaan. Aku agak, mesti dia duk kondo macam aku.. Kih kih kih. Tu pasal memanjang tak jumpa. Geram..! Nak tengok kuku die panjang mana. Boleh lawan dengan laki aku tak..?? Kah Kah Kah...







Kat bahagian burung ni, agak bosan sikit. Sebab aku tak minat. Aku paling suka bahagian buaya-buaya... Kat situ, aku boleh tolak semua orang, nak rebut tempat dekat frontline..


Ko tengok..! Amik gambar pun pemandangan bontot gajah..


Time ni kan, aku merajuk tau. Kisah nya...

Aku: Yang, amik gambar jom.. Jom la... Jom la.. Nak kat sini, gambar berudu. Eh berdua.. hehehe

By: Kejap la sayang. Kejap lagi ek. Kat sana, kat sana.. Ramai orang ni

Aku: Nak kat sini jugak....

By: Jom by amik gambar ayang kat sana jom..

Muka aku time ni adalah kekambingan.. Giler sentap.. Orang nak kat situ, dia nak kat sana.. Maka terjadilah gambar di atas... Tak rela katanya.. Tapi pegang payung, giler kentang punya stailo kan..

Encik Tap ni kurang ajar ok.. Masa aku datang menjenguk tu, kemain lagi hepi, duk main kejar-kejar. Aku bajet, yang mengejar tu mesti jantan, yang kene kejar, mesti betina. Dasar nafsu binatang..!!! hahaha

Sangat cergas tau, berlari keliling kandang. Yang betina tu dah rimas bila asyik dikejar, yang jantan tu kemain suka dia gesel-gesel..

Tetiba, mase main kejar-kejar tu, yang jantan berhenti kejar. Dia stop. Dia korek pasir pakai kaki. Sekali wusssshhhhhhhhh. DIA KENCING..! Hamsau punya tapir. Depan orang pun ko jadi ek.. Nasib tak membuang yang besar. Kalau tau, aku sumpah ko jadi tapir. Aku belum lunch kot... Yearkkk...!


Gajah diatas sangat jinak ok.. Pandai je dia buat muka comel, nak tagih simpati orang kasik makanan... Eeee, no no Cik Gaja, kamu hampir membuat saya merengek pada boipren saya, membelikan tebu untuk kamu tau...

Jangan buat lagi ek, karang boipren saya kerut-kerut muka nak cari tebu..

Time ni, aku diri hujung-hujung, kang die terik payung pink aku, dilunyai macam nasib tebu tu, menangis aku...!


Masa ni kan....

Aku: By, amik gambar ayang by...

By: Depan tandas yang...????

Aku: Mencik..!!



Si dia yang setia memegang beg saya. Ayat dia, "Kesian ayang pegang beg sampai berpeluh. Berat ye... Meh by pengang"

Aku ape lagiiii, naik badak la kan, "Haah by, berattttt. sampai lebam bahu ni... Aduhhh Cakitt.."

Hahahaha.. rasa nak lempang tak. Itu namanya, mabuk cinta. Yang ringan pun, boleh dikata berat. Yang banyak jerawat pun, boleh dikata macam bidadari..


Akulah bidadari mu... Cewahhh... Gelissss... Jalan dalam tu lebih kurang 3 jam kot. Aku dah berdengket-dengket jalan. sakit pinggang yang amat. Kalah orang tua yang lalu lalang.. Masa tu lebih kurang pukul 4 petang. Masih awal kan.

By: Kita nak pergi mana lepas ni yang...
Aku: Jalan TAR jom..!!!


Kah kah kah... Aku rasa jalan tu patut tukar nama pada nama Jalan Buyung tau.. Serius wa cakap lu. Itulah lawatan mingguan. Kalau bukan Jalan TAR, mesti KLCC, boringgggg....


0 comments:

Post a Comment

 

BeLoG CiK BuYuNg Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review